I am Legend

inmfc - 2007.12.23. - 1 komment

Legenda Vagyok

 

 

V

együk azt, hogy 2012 van, továbbá vegyük azt, hogy körülötted mindenki meghalt, értsd ez alatt az egész emberiséget, és vegyük azt, hogy valamilyen vámpíros lényektől hangosak az éjszakák, azaz, hogy csak nappal ildomos kint kóborolnod az utcákon. Azt hiszem ez kezdésként saját vállam megveregetéseként jól hangzott. Ehhez még csak annyit fűznék hozzá, hogy Will Smith a főszereplő, és hogy azért jó kis darab volt ez.

A sztori: ahogy írtam 2012-ben járunk, a föld kihalt, egy ember éli túl a járványt, amely pár évvel korábban szabadult el, és majd mindenkit megfertőzött a levegő által. De főhősünk immúnis az ilyen betegségek ellen, szóval ő tovább él, miközben családját elveszítette, már csak kutyájára támaszkodik, beszélget vele, vadászik vele, meg mi egymás dolgokat. A lényeg az óra csipogás, amely mindig azt jelenti, hogy elbújik a nap, és előjönnek azok a lények, akik hát akkor „ébrednek fel”, és ilyenkor főhősünk hátrahagyva a kihalt városi életet visszamegy házába, és megvárja, míg eljön a reggel. Majd minden nap (másnap) nekilát ugyannak a tevékenység sorozatnak, csak hát minden „jónak” vége szakad egyszer….

Negatívum: hiába nem akarja az ember bevallani, de a 30 days of night és a 28 héttel később (amelynek értékelése holnapra várható, megtekintése már megtörtént) című múvik közé lehet besorolni a filmet. Talán egy évben egy kicsit túl sok lett oly hirtelen. De persze nem baj ez, csak zavaró. Maga a film, ezt is sok helyen írták már, hogy a film második fele az nem tudta éreztetni az első rész filingjét, meg hát ott vannak azok a lények….

Értékelés: vártam már rá, el se hittem például, hogy nézhető állapotba került, de nem sokáig sokkolt a tudat, hanem azonnal időt kerítettem rá, de mondanom se kell, nálam nem nehéz filmekre időt szorítani. Na de a személyes jellegű részekről elkalandozva megállapítható, hogy vegyes érzelmeket váltott ki az emberekből ez a film, amelyet nem mellékesen haverom az év filmjének titulát, na ja. Szóval vegyes érzelmek, az biztos, hogy kint sikert sikerre halmoz a múvi, és mondhatom előjáróban, hogy megértem, míg nálunk egyenlőre a kommentezők hszeiből furcsa kép rajzolódik elénk. Hisz páran csak úgy dobálták rá a 2es meg 3as pontszámokat, szíve rajta. De azért ennyire nem éreztem tragikusnak a dolgot, mert hát nálam a 30 days of night hozta ezt a szintet, szóval azért ez a darab messze van az előbb említett alkotástól, szerény véleményem szerint. De mivel túl sok a fecsegés, térjünk a lényegre, ahogy azt szoktam mondani, következzen a sztori: könyvadaptációról van szó, ha ezt még nem említettem volna, és a film azért persze néhány helyen különbözik a könyvben leírtaktól, gyorsan hozzáteszem, nem olvastam, csak hallomásból tudom. Szóval a kezdés az valami iszonyat nagy, de komolyan, a film visz mindent, vagy Will barátunk viszi a filmet, de azt hiszem itt egyszerűen jó magasra feldobják azt a bizonyos labdát, amely aztán egy kis idő múlva el kezd zuhanni. De nem gyorsan, hanem kicsit lopva a távolságot zuhan lejjebb, persze a földet nem éri elJ. És az igazat megvallva a befejezés lehetet volna jobb is, de persze így lett „szép” a befejezés, ami nem biztos, hogy jó is. De persze újfent kötekedem. De inkább maradjunk a pozitív jelzőknél: mint pl.: a vadászás, a kutya személye, valamint a párhuzamos cselekményábrázolás. Szóval volt itt minden. Maga a történet jó lenne, ha nem lett volna 28 héttel később e évben, de mondom ez csak egy kicsit zavar be a képbe. A főszereplőnk, Will, végre megint megmutatja, mit tud, igaz nekem spec, A boldogság nyomában, vagy Én, a robot című alkotásban is megállja a helyét, szóval az egész filmben egyszerűen színészkedik, és ezt most értsd jó értelemben. Rátérve azokra a bizonyos lényekre, vámpírokra, hm, hát szóval az alaszkai vámpírok se volta semmik, na meg ezek sem. Sok képet nem mutattak erről a bizonyos mutálódó fajról, de (örültünk is neki). Valahogyan ez a vámpír ábrázolás nekem egyik film esetében se nyerte el a tetszésemet, de attól még ez igenis nézhető darab. A műfaj felett átrepülve, nézzük a zenét, amelyet nem akartam kihagyni, mert hát Bob Marley és azok zenék, meg hasonlatok nekem mégjobbá tették a film amúgy se unalmas hangulatát. Szóval a zene is megér egy pontot. Most, hogy már ennyit írtam, talán be is fejezhetném, s ha igen, akkor azzal, hogy jó volt ez, nálam ez azért, - majd persze ez még kiderül – bent van 2007 best 10ben. De persze ki tudja, hogy ki fogja még kiszorítani ezt a darabot, mert hát van egy pár jelölt, de foglalkozzunk ezzel, mert hát nem egyszeri nézés, hanem többszöri nézést tesz lehetővé, már csak a film első fele, és Will Smith miatt is. Sokat gondolkoztam mennyit adjak ennek a darabnak, de mivel szeretjük Will játékát, meg kutya is jó volt, sőt a film első fele az iszonyat jó volt( a második se volt rossz, csak az első feléhez képest), a képek magukért beszéltek, ezért

 8/10

Felirat

Trailer

                 Bővebb infó

Címkék: 8 i am legend legenda vagyok

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr5272928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.04.22. 21:18:34

Gyerekenek nem ajánlott (manapság mindent megnéznek sajnos), de feltétlen javaslom, örülök, hogy nem happyendezték el a filmet. 7/10.
süti beállítások módosítása