Nincs több kérdés?

inmfc - 2008.10.25. - 14 komment

 

Néha ilyet is kell, mondjuk és állítjuk. Kitekintés, egy kis filozofálás, meg hasonlók. Ami egyet jelent azzal, hogy a mai napi betevő, azaz kritika elmarad. De ne tessék megijedni, mert minden halad és folytatódik úgy, ahogy azt már eddig megszokhatta az oldal olvasója. Csak most ilyen hangulatban vagyunk, és erre fájt a fogunk, nagyon. Akit érdekelnek a lentebb látható, szedett-vedett sorok, azok ne tétovázzanak, olvassák tovább ezt is.
Elsősorban a hozzám és a felém zúduló és érkezett kérdésekre szeretnék választ adni, már amennyire, az, megfelelő és kielégítő lesz.
 
Aki ismer az tudja, hogy habzsolom a filmeket. Nem azért, hogy én legyek a király, a filmnézésben, aki először látta az xy-t, vagy látta a legtöbbet, hanem azért, mert a filmek valami pluszt jelentenek az életemben vagy mifene. Hát ez kicsit csöpögősen adta ki magát. De az igazság. A posztokat tekintve is mindig valami mással szeretek előrukkolni, valami újjal, és ez meg is látszik az első vagy utolsó kritikám olvasása során. Bízunk benne, hogy a fejlődés egy csírája azért tapasztalható valamely formában. Mi érezzük, hogy nem kis utat jártunk be, ameddig kialakult a saját írói vénánk. Ehhez hát kellett legalább 250 poszt, nagyon úgy néz ki. Igen jól hallottad kétszázötven, nem semmi.
 
És ez, el is gondolkodtatott minket. Mert 250-nél is több poszt, kritika megírása történet meg, a megszületésünktől, a kezdetektől fogva. Nem-nem, nem vagyunk híve a nagy statisztikai adatoknak, meg nyalánkságoknak, ergó, nem fürkésszük nap, mint nap a mindentudó látogatottsági adatokat, nem vagyunk híve és hódolója az ilyennek. Csak egyszerűen a kíváncsiság vezérelte, mégis egy év eltelte távlatából, kacsintottunk rá az eddig világra jött bejegyzésekre, azok számára. Ami láttán aztán meg is lepődtünk nagyon. És most nem arról szól a fáma, hogy promozni akarjuk magunkat, félre értés ne essék, mi csak örülünk, mint a majom a farkának, hogy ezt is megéltük. Mert bizony, ha valaki egy évvel ezelőtt azt mondja nekem, hogy ennyit majd le tudok tenni az asztalra, na annak nem hittem volna (persze a kollégák keze is benne van a dologban). Oké-oké, hallom már, ez nem is akkora szám, hogy hanyatt kéne tőle esni. Viszont annak tükrében már nagy, hogy kis hazánkban azon kevés oldalak közé tartozunk, akik csak, és csak is kritikákkal foglalkoznak az oldal berkein belül, és semmi mással. Jöhet a beszúrás, hogy foglalkozz te is még mással, de amondó vagyok, abban nem lennénk versenyképesek, ismerve azokat a blogokat, és a mi képességeinket, meg időnket. Persze mindenki lát százezer hazai filmes oldalt, blogot, amin nap mint nap négy-öt újabb posztot publikálnak, mi azonban ha időnk és energiánk teszi, akkor is egyig jutunk naponta, mondom - jobb esetben. Ez sem károgás, meg önsajnálkozás lett volna részemről, csak a puszta tény, és a való igazság érzékeltetése a nagyérdemű felé. És hiszed, vagy sem, jól megvagyunk mi a bőrünkben kérem szépen, csináljuk, és nem azért, mert ez a munkánk, mert ezt kell csinálni, hanem mert szeretjük a filmeket a nézni, és ezzel nem vagyok egyedül világszerte. Ha éppen úgy esik, vagy arra van kedvünk, akkor nem teszünk ki napokig új írásokat, csak a filmeknek szenteljük életünket, vissza-visszanézzünk egy pár régiséget, vagy haladva, a korral megyünk előre, és sassoljuk az ismeretlenül nagyot szóló filmeket, ugye.
 
Sokan az orrom alá dörgölik, miért is csinálom, miért van nekem (most beszélek egyes számban) ebből hasznom, hogy írogatok a fennmaradt időmben, néha. A kérdésre már sokszor megadtam a választ, ami úgy hangzott, hogy filmet nézni jó, de írni róla még jobb. Aki szereti nézni a filmeket, annak nem mondok nagy újságot azzal, hogy elég soknak van üzenete, van értelme, van valami egyedisége, amire jó visszatekinteni, vagy emlékezni. Hát ezért. Van akinek a zene, van akinek a sport, és van akinek a filmnézés is lehet oly fontos, amitől kikapcsolódik legalább másfél-kétórára. Röviden, tömören ennyi a válaszom. Én csak egy vagyok a sok filmnéző közül, aki lemeri írni a gondolatait a látottakról. Remélem most már elég tűrhetően és összeszedetten.
 
Még többen hangoztatják, hogy hiába is szeretnénk, akkor se tudunk majd a Filmbuzihoz és társaihoz felnőni. Ezzel csak az egy icike-picike probléma van, hogy nem is akarunk ráhasonlítani, vagy hozzá felnőni se rá, se másra. Elismerjük az Filmbuzit, amit eddig nyújtott az évek során és tett, de be kell látni, a két oldal között csak egy közös vonás van, azok a kritikák. Néha még azok sem. Ezzel a kritikák különbségére, milyenségére akartam célozni, minden rosszmájú felütése ellenére. Egy szó, mint száz a FilmFelKeltés az a FilmFelKeltés, és ebből nem engedünk.
 
Jópáran azt nem értik, hogy miért is csinálom még mindig? Megírok egy kritikát, aztán hozzászólás egy szál se. Na és? Ahogy mondottam sokszor, ez is csak egy apró öröm az életből, az élettől, és kommentek hiányától se tudok, és nem fogok meghalni. Persze, persze jól esik, ha az adott poszthoz érkezik pár igényesebb hozzászólás, de nem vagyunk telhetetlenek és nagyigényűek. Kivárjuk a sorunkat! Mert vannak olyan írásaink, biza’, amikre sok más helyen is bőven, szép szerivel hivatkoznak, amiért talán már megérte, szerintünk és számunkra. Kell ennél több?
 
Érdekes egy szösszenetet hoztam itt össze, ami talán első olvasatra furcsának is hat. Pedig csak leírtam és megfogalmaztam a főbb kérdésekre a válaszokat. Köszöntem.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr19731971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yesman 2008.10.26. 01:27:34

Volt filmtörténet és dramaturgia órám elég sokáig :) ezért nyugodt szívvel mondhatom, hogy a te blogod teljesen más mint a filmbuzi, ezen kár aggódnod. A te kritikádat, elolvasom, közel teljes képet kapok a filmről, filmbuzin eleve kevesebb kritika jelenik meg, és nem is elemez olyan mélységig mint te. Nem szoktak kommentelni, de nagyon sok kritikádat olvastam, ezért most leírok egy pro-kontrát. Miért írsz többes számban néha, miközben te írsz csak kritikát ? Néhány kritikánál van ilyen, hogy Jessica akárki a főhős, ezért plusz 1 pont. Ezt más blogok kritikáiban is látom, és nem értem. Ha összeválogat Spielberg 8 ilyen jó csajt, és csak ülnek egy széken, néha felállnak, de nem szólalnak meg, akkor az már egy 8 pontos film lesz ? A kritikáid amúgy szerintem korrekt, jól felépített, és átfogó képet nyújt. Néha a színészek értékelésével nem értek egyet, de nem vagyunk egyformák. Csak így tovább!

yesman 2008.10.26. 01:29:49

Egyébként láthatóan a torrent-oldalakkal vagy párhuzamban :)

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.10.26. 11:08:04

yesman

köszönöm a jó szavakat, sorokat. És egyben a kritikát is. Aghogy szokták mondani a jót nem kell megmagyarázni, tehát a kontrákra válaszolnék, ha megengeded.

1) a többesszám felvetése jogos, már sokadszorra kapom meg ezt a véleményt, és talán legközelebb már megpróbálok többes nélkül értekezni.
2) a csajokra rátérve. Nem minden szép színésznő jó színésznő, ebben egyetérhetünk. Sőt. De vannak olyanok, akiket nagyon preferálok, favorizálok, és ezért néha túlzásba is esek a pontozásnál, holott leírom, hogy sokat nem mutatott meg, a színészi mivoltából. Ez ilyen kettőség, de azért az egy pont, nem mindig felel meg a tényleges egy pontnak, ezt nem árt leszögeznem:)Megpróbálom visszafogni magam.
3) ez a torrent kérdés, pont az én esetemben nem igaz (aki ismer tudja miért), vagy másképpen más oldalakkal vagyok párhuzamban:) egyébként tervezem is, hogy erről a kérdéskörről (mozi-torrent stb...) majd írok pár sort, az én szemszögemből nézve, mert ahogy látom eléggé megosztja az emberek többségét...

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.10.26. 15:27:08

yesman: "Ha összeválogat Spielberg 8 ilyen jó csajt, és csak ülnek egy széken, néha felállnak, de nem szólalnak meg, akkor az már egy 8 pontos film lesz ?" Igen! :D

én úgy vélem, hogy az FFK kritikák minőségét tekintve lekörözi búzáékat, de nekik tán' nem is az a fő, hanem a hírek estébé, és ezekért oda járok, vagy droidra

jaj ne, más blogokat reklámozok, mikor van saját is, nee... szóval, izé.. és a halfpecs-re is felmegyek naponta :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.10.26. 17:28:06

Felnőni a filmbuzihoz vagy hasonlítani? Nem kell hasonlítani szerintem semmihez. Én azt szoktam mondani, hogy addig írja az ember a blogjait, oldalait, amíg van kedve, egyébként is szerintem a többség azért kezd blogolni mert meg akarja osztani másokkal az élményeit, híreit, stb.. Én úgy indultam neki, ha 10-en nézik a blogot naponta, az már suhajja:)

Előfordulhat nemsokára, hogy te leszel a hét bloggere, nem?:)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.10.26. 21:17:42

Csak így tovább inmfc! Bár mostanában szinte csupa olyan cuccról írsz amiről lövésem sincs :D
Bár ez a különböző érdeklődési körünkből is ered, de erről már beszéltünk.
Kíváncsian várom a folytatást, főleg a torrentes postot :)

(spielberg meg nem csajokat válogatna be, hanem indyt XDD)

neander · http://kalozblog.blog.hu 2008.10.26. 21:19:40

Tényleg fölösleges filmbuzihoz hasonlítani az oldalt, ott hírek, előzetesek meg képek vannak, ha egy héten megjelenik négy kritika, az már sok.
Nekem mondjuk néha túl hosszúak az írásaid, ez főleg akkor zavaró, amikor szerinted is szar filmről írsz, és magadat ismétled. A yesman által is említett mélyebb elemzések viszont tetszenek, még ha nem is értek mindig velük egyet.

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.10.26. 23:05:49

köszönöm a további észrevételéket :)

VVega: a torrentes posztot várd, mert lesz olyan, bizton állíthatom...ja és láttam egy fekete-fehér filmet :), arról majd mindenképp posztolok (Control-2007)

neander: van igazság abban, amit mondasz.
1)Szar filmekről nem könnyű kritikákat írni, sajnos. És abban nem vagyok olyan jó, ezért kerülöm azok megírásait, csak ha már nagyon nem tetszett valami, amit nagyon vártam, na akkor írom le a véleményemet. És az (ön)ismétléssel mindig küzdök...:)
A hosszúságra csak annyi: mindig is ez a "bajom" nem tudom rövidre fogni, de legalább az ember egy könyv olvasása helyett, ezzel is elüti az időt, és "megtanul" olvasni :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.10.27. 11:06:12

Szar filmekről a legjobb írni:) Szét lehet szedni egy ilyen művet. Mostanában viszont nem nagyon nézek végig ilyet, tegnap a Knight Rider 2010-et kezdtem el, amiről 2 perc után sütött, hogy mennyire szar és 10 perc után már tekerve néztem, de a Szédítően szőke is hasonló volt...szóval mostanában én csak a moziban nézem végig a szar filmeket, egyébként kikapcsolom gond nélkül.

jamesb · http://filmhirek.wordpress.com/ 2008.10.27. 11:28:04

Jogos, egyetértek a fenti poszttal! Filmes blogot írni egyfajta önkifejezési forma: azért szánod rá a szabadidőd egy részét, mert jó érzés leírni a véleményedet (legyen az akár elismeréssel teli magasztalás vagy kegyetlen fikázás), és jó érzés minőségi filmeket ajánlani mások számára (különösen akkor, ha olyan ismeretlen gyöngyszemekről van szó, amelyekről rajtad kívül, jó eséllyel, szinte senki nem hallott még - emlékszem, az Alone című thai horror remekkel pl. inmfc-nek köszönhetően akadtam össze). Az pedig, hogy tudod, hogy olvasnak, csak hab a tortán.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.10.27. 12:57:27

Koimbrával értek egyet, szar filmekről nagy fun írni :D

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.10.27. 17:14:39

Írni még csak-csak, na de megnézni őket...

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2008.10.27. 17:35:19

Én is tökre egyet értek a post-tal. Anno én is azért kezdtem a filmes blogot (anno ja, kb. egy hónapja), mert szeretek filmekről írni. (És már annyit írtam róluk, hogy a régi blogomról kinőtte magát a filmes post :) ). Az én filmes blogomat is naponta kb. 10-en olvassák, de engem ez egyáltalán nem zavar. Én szívesen írom továbbra is...

Abban is abszolút egyetértek, hogy nincs értelme összehasonlítani a filmes blogokat. Egyik ilyen a másik olyan, és ez így van rendjén.

2008.10.31. 19:01:06

Csak arra reagálnék, hogy láttál egy 2007-es fekete-fehér filmet.
khm...Haha!! XDXD

Nézz régi klasszikusokat a sok új gagyi helyett!! :)))
süti beállítások módosítása