The Ruins

Virgogirl - 2008.09.06. - 3 komment

Trailer

Amikor láttam a trailert, meg olvastam pár mondatot a filmről, rögtön felkerült azoknak a horroroknak a listájára, amelyeket mindenképpen szeretnék megnézni: izgalmas és kellően titokzatos történet, fiatalok, régészeti ásatás, ősi maja romok... meg persze, fura eltűnések és halálesetek. Aztán elkezdtem nézni, és az én lányos illúzióim pillanatok alatt összeomlottak. A film ugyanis inkább ostoba, mint izgalmas, és hacsak valaki nem készül amatőr sebésznek, vagy éppen kertészmérnöknek, nem túl sok élvezetet talál majd benne.

A történet

Négy amerikai fiatal Mexikóban pihenget, és a szálloda medencéjének partján összefutnak egy német sráccal, Mathiassal, aki megkéri őket arra, csatlakozzanak hozzá: a testvérét keresi ugyanis, aki egy maja templomromot indult felfedezni. Hőseink - természetesen - azonnal belevetik magukat a kalandba, de a maja romokhoz való érkezésük után kiderül, egyáltalán nem volt olyan jó ötlet távol kerülni a civilizációtól...

Az értékelés

Izé. A film egy "nagyon izgalmas" könyvből készült - az író, Scott B. Smith követte el a forgatókönyvet is -, de az egész mű inkább nevetséges és erőltett lett az én szememben. Bár nagyon jó (lehetne) az alapsztori, és a megvalósítással sincsenek gondok, sőt, még a színészek is egészen tűrhetőek, az egész, összességében mégis nagyon bénácska lett. Ahogy néztem, egy nagyon régi mozis emlékem jutott eszembe, méghozzá a Bestia, amit úgy izgultam végig, hogy kifehéredtek az ujjperceim, annyira szorongattam a szék karfáját... egészen addig, amíg ki nem jöttem a filmről és bele nem gondoltam az egész sztoriba. A Ruins esetében ez az "aha élmény" sajnos a huszadik perc körül elérkezett, és utána valahogy képtelen voltam visszakerüli a horrorfilmekhez szükséges, kellemesen zsizsegő állapotba... A Ruins sztorija ugyanis elég egyszerűcske, ami pedig bonyolulttá vagy izgalmassá tehetné, az rettentő ostobán sikerült (persze, lehet velem vitatkozni, hogy én várok túl sokat...): a megoldás ugyanis a növényekben rejtőzik - és erre pillanatok alatt rá lehet jönni -, de semmiféle magyarázatot nem kapunk arra, hogyan, miért, mikor kezdődött el az az "átok", ami miatt nem ajánlatos a romok közelébe menni; mint ahogy az is a homályba vész, miért nem tettek semmit a növények ellen a bennszülöttek; de az sem tisztázott, hogy miért nem terjedt még el a világon a gyilkos inda. Ez persze mind mellékes, legalábbis a mi hőseink szempontjából: ők ugyanis csak túlélni akarnak, és egészen minimális bennük az a hajlandóság, hogy a dolgok mélyére nézzenek, vagy megpróbálják megmenteni az emberiséget (és ez az egyik legjobb dolog, amit a filmben észrevettem, elég reális ugyanis a tettük). Viszont ahogy azt teszik, eléggé "bénán" sikerül - ha az ember azt is érzi a cselekedeteiken, hogy kétségbe vannak esve, esetleg egy kicsit meg is zakkantak, ez az arcukon elvétve látható. A másik gondom a filmmel az, hogy tele van felesleges (vagy annak tűnő) jelenetekkel, utalásokkal, történésekkel; és az embert vagy idegesíti, hogy "töltelékmomentumok" vannak a filmben, vagy rosszul érzi magát, amiért "elhallgatnak" előle dolgokat, és nincs minden szál kibontva. 

A végjáték

Annak ellenére, hogy sokan dícsérték a filmet, nekem nem nagyon tetszett, éppen ezért nem is ajánlom... Lehet, hogy csak a műfaj nem jön be nekem - mármint az a horror, melyben valamilyen fura, ismeretlen eredetű lénnyel kell megküzdeni -, de a Ruins akkor se nagyon éri meg, hogy végigüljünk miatta másfél órát. Lehet, hogy sokkal több értelme lenne megszerezni a könyvet, és jól elolvasni.

A tények

Kik követték el? A fiatal amerikaiakat Jonathan Tucker, Jena Malone, Laura Ramsey és Shawn Ashmore játssza, a német Mathiast pedig (az egyébként angol) Joe Anderson. A növények természetesen CGI-vel készültek, bár nekem időnként úgy tűnt, hogy bábosok mozgatják az indákat. A rendező Carter Smith.

Pozitívum: tíz perce gondolkozom... ez jelent valamit
Negatívum: a növények, úgy globálisan - az egy dolog, hogy naggggyon gonoszak, de hogy még a mobil csengését is utánozzák a kis galád indák... plz.
Csúcspont: a film leges legvége, de nem érte meg az sem
Kinek: akinek tetszett a Happening, és mélyen átérzi a növények érzéseit; amatőr sebészeknek
Kinek nem: növénygyűlölőknek
Nagyon szeretnék jó fej lenni, és egy kicsit rosszul érzem magam amiatt, hogy ennyire lehúzok egy sokak által dicsért filmet, de nekem ez akkor is csak négyes.

Címkék: horror 4 the ruins

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr21651479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.09.06. 22:47:22

"akinek tetszett a Happening, és mélyen átérzi a növények érzéseit"

hát ez nagyon nagy:)
de ezek szerint nem kéne szemeznem vele... pedig már régóta +akartam nézni, de akkor inkább majd valami mást, köszönöm a kritikát :)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.09.07. 08:05:47

Ejj, Virgo :)
A Ruins szerintem jó film, számomra legalábbis frissítőnek hatott a mai ázsiai remake és folytatás-, előzményfilm dömpingben, ami a műfajt nagyjából jellemzi manapság. Egy 7-est megérdemel, be is linkelem :)

halfpecssquad.blog.hu/2008/06/30/the_ruins_2

Kicsit off, de így voltam a Rogue c. filmmel is. Nem gondoltam volna, hogy a tv szintre lealázott krokodilos horrorban lehet szórakoztató és színvonalas filmet csinálni. Aztán mégis :)

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.09.07. 08:29:56

Lehet, hogy az előtte megtekintett Prom Night volt rám rossz hatással :-D
süti beállítások módosítása