OSCAR- 2008-WINNERS

inmfc - 2008.02.25. - 5 komment

Oscar - 2008 

 
Meglepődtünk? Hát nem. Végülis a főbb kategóriákban nem volt igazi meglepetés, amelyre talán titkon számíthattunk. Az NVVV ahogy azt kell, tarolt, igazából itt sincs semmi váratlan, és azért a Vérző Olajat is megdobták díjakkal, bár a legjobb fényképezés kategória díját én nem nekik adtam volna, de nem veszünk össze. A nőknél Piaf sikere nálam megkérdőjelezhetetlen volt, - szóval örültünk - , úgy ahogy Bardem sikere is a ffi mellékszereplők esetében. Azonban a nőknél Tilda Swinton győzelme egyben meglepő, és várható tény volt. Hisz igazából nem tudtunk dönteni az itt felsorolt színészek közül. A Juno is nyert hál' Istennek, ez igen csak jó dolog.Meglepetések: hát a Bourne Ultimátum váratlan sikere. Így már 3 díjjal is büszkélkedhet. Azta. Szóval egy szó mint száz, nem biztos, hogy abban a bizonyos háromban nekik adtam volna a díjakat, de hát megérdemlik, vagy mifene. Talán az egész gála egyik (számomra) legnagyobb meglepetése: Az arany íránytű győzelme a legjobb vizuális effektek kategóriában. Nem sok pénzt tettem rá, beismerem, náam más volt a favorit. Meglepett nah, de sztem nem csak engem. Azért Sweeney Toddunkat, vagy Elizabethünket is nem hagyták ki a díjazotokkal közül. EZ szép volt tőlük. Azonban akár Sweeney Toddunk is többre hivatott volna, de hát ezt is el kell fogadni. Legalább győztes lett, ha már a ffi kategóriában, most már ki tudja hányadjára se tudott nyerni Depp. De hát ilyen az élet.A legjobb animációs film: L'ecsó. Ennek is örülünk. Ebben sincs semmi váratlan. Megérdemelte. Aztán továbblépve a legjobb betétdalra az Once kapta meg a díjacskát, megelőzve legalább 3 Bűbájos muzsikát. Nem volt szerencsém még látni, így nem is tudom, milyen szép muzsika az, szóval mindenképp megtekintjük majd. A másik zenei kategóriában a Vágy és Vezeklés is kapott egy oscart. De hát kezünket a szívünkre téve, megállapítható, hogy akár több díjat is elképzelhettübk volna a neve mellett. De úgy néz ki, eléggé alulmaradt. Így az egyik legnagyobb vesztesként vonul be a történelemkönyvekbe, szerintem... Ennyit az Oscarról, adós vagyok még pár film értékelésél, szóval nem érünk rá.... 1 év múlva is reméljük, hogy jó filmek közül választhat majd az Akadémia, és hogy nem lesz újabb sztrájk(se forgatókönyvírói, se vasutas), én csak ennyit szerettem volna. A lényeg, hogy a győztes, a legnagyobb (az Oscar szerint): a NEM VÉNNEK VALÓ VIDÉK!!! (négyszeresen)  

Legjobb film:

 Nem Vénnek Való Vidék


Legjobb férfi főszereplő: 

Daniel Day Lewis - Vérző olaj

 

Legjobb női főszereplő:

Marion Cotillard - Piaf

 

Legjobb férfimellékszereplő:

Javier Bardem - Nem vénnek való vidék


Legjobb női mellékszereplő: 

Tilda Swinton - Michael Clayton

 

Legjobb rendező:

Ethan és Joel Coen - Nem vénnek való vidék

 

Legjobb operatőr

Vérző Olaj - Robert Elswit

Legjobb eredeti forgatókönyv:

Juno - Diablo Cody


Legjobb adaptált forgatókönyv:

Nem vénnek való vidék - Ethan és Joel Coe

 

Legjobb filmzene:

Vágy és vezeklés - Dario Marianelli


Legjobb betétdal:

"Falling Slowly" (Once)


Legjobb animációs film:

L'ecsó


Legjobb fényképezés:

Vérző Olaj - Robert Elswit


Legjobb vágás:

A Bourne ultimátum - Christopher Rouse


Legjobb jelmez

Elizabeth: Az aranykor


Legjobb díszlet:

Sweeney Todd - A Fleet utca démoni borbélya


Legjobb smink:

Piaf


Legjobb vizuális effektek:

Az arany íránytű


Legjobb hangvágás:

Bourne Ultimátum


Legjobb hang:

Bourne Ultimátum


Legjobb dokumentumfilm:

Taxi to the Dark Site

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr64353337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jamesb · http://filmhirek.wordpress.com/ 2008.02.25. 13:03:07

Igen, a Bourne filmnél csak a legjobb vágás kategóriában voltam "biztos", fene se gondolta volna h a hangkeverést-hangvágást is megkapja...

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.02.25. 13:19:34

kis túlzással majdnem befogta a Coen brodereket, nem semmi lett volna:)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.02.25. 19:54:17

Arany Iránytű abszolút nem érdemli meg sztem. Lehet, h az én szemem rossz hozzá, de nekem csomószor gagyinak tűntek benne a trükkök.

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.02.25. 20:25:50

a legnagyobb meglepetés volt, nah:)

ennek örömére lehet h jön akkor a második rész:)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.02.26. 10:35:12

Hát az Arany iránytűnél néha kilógott a lóláb, de szerintem a stúdió biztos lefizetett ezt azt:)
süti beállítások módosítása