Gone Baby Gone

inmfc - 2008.01.18. - 4 komment

Hideg Nyomon/2007/

 

 
Felirat Trailer Bővebb infó

 

Intro 

Az Affleck családi kupaktanács egy jó ízű vacsora után elgondolkozott azon, hogy kéne egy filmet csinálni. Amiben Ben lenne a rendező, míg a broder (Casey) lenne a főszereplő, és akkor legalább a pénz is, meg dicsőség is családban maradna, egy esetleg siker esetén. Mindannyian rábólintottak erre a hirtelen jött ideára, aztán még egyet aludtak rá, majd másnap már egy kész forgatókönnyel a kezükben forgatták azt, amint a kis Affleck éppen nyomozósdit játszik.

A sztori

Boston egyik negyedében eltűnik egy kislány, aki az egyik percben még a szobájában volt, a másikban már nem. Police máris megkezdi a szaglászást, de ez a nagyinak nem elég, és felkeres egy nyomozó párost, akik nem mellesleg egy férfi-nő team, és egy párt alkotnak. Szóval elvállalják a nyomozást, aztán egy kis idő múlva már a rendőrséggel együtt keresik a gyereket, az emberrablókat, de a szálak kezdenek összekuszálódni és minden a feje tetejére esik…

Értékelés

A történet

A kezdés már érezteti a hangulatot, hogy ezt a filmet szeretni fogjuk. Elég csak a kezdő szövegre, mondatokra gondolni, hisz azok már elgondolkodtatják és még jobban felcsigázzák a nézőt. Szóval ez a start nagyon jó része a történetnek, amit azonban később sikerül felülmúlni.

A folytatás már bővelkedik izgalmakban, már te is próbálod összetenni magadban a puzzle darabokat, hogy vajon ki lehet a hunyó, és hol van a gyerek. Azonban mindig jön valami új esemény, ami újabb megdöbbenésre ad okot. Nem mondhatnám, hogy ez a rész túl pörgős lett volna, de igaz nem is vártam, mert így is egy jó kibontakozást láthattunk.

De ami a legnagyszerűbb része volt a filmnek, az a végjáték, amire úgy igazán nem nagyon gondoltál, az igazat megvallva. Egymás után jönnek az újabb és újabb fejlemények, majd az utolsó képsorok, képkockák már teljesen „lenyűgöznek”.

Szereplők

A főszereplőnk Casey nem volt rossz, hogy közhelyes legyek, de azt mondom inkább, hogy egy egész jó alakítást láthattunk tőle, bár személy szerint nekem nem annyira jött be.

Ed Harris azonban jó kis munkát végzett, sokkal jobb volt, mint Casey, ez biztos.

De aki a legjobbat hozta ki a magából, az anyuka Amy Ryan, aki kapott egy jelölést is a GG-n legjobb mellékszereplő kategóriában, mert igaz ami igaz, jól hozta a drogos anyuka képét, az ő játéka volt talán a legmeggyőzőbb Ed Harris mellett.

Morgan Freeman hozta a szokásos formáját, igazából se többet, se kevesebbet, picit furcsa volt a rendőri szerepben…

Pozitívum

a történet, forgatókönyv majd minden egyes része, de igazán a végkifejlet volt számomra a legemlékezetesebb, aztán Harris, és Amy mutatott játéka

Negatívum

Kicsit lassú, de ez nem akkora probléma, aztán Casey barátunk játéka nekem nem volt meggyőző

Outro

Azért azt kell mondanom, hogy az Affleck család jól tette, hogy megrágta ezt a dolgot, és vászonra vitte, mert ez egy jó múvi, amire már sokan felhívták a figyelmemet, de most a két szememmel láthattam, s két fülemmel hallhattam az igazságot. Csak ajánlani tudom, ez nem brutális lövöldözésről szól (hogy megtaláljuk a gyereket), hanem egy kisebb emberi történetről, amelyre a végkifejlet teszi fel a pontot, és amelyről mi is fel tehetünk magunkban egy kérdést, hogy mit tettünk volna hasonló esetben.

Pontszám

8/10

 

Címkék: 8 gone baby gone hideg nyomon

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr61301649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Englishman 2008.01.18. 01:40:27

Egyetértek a kritikáddal, csak annyi nem tetszik, hogy ezt a családozást említed a film kapcsán. Ben rendezte filmet, és írta forgatókönyvet, vagyis társ-szerzője (tud írni, nem szerintem hanem okosok szerint). Saját elmondása szerint, olyan közegben nőttek fel, mint ami filmben van, és magára nem akarta osztani főszerepet, így maradt az öccse. Sztem ha ez igaz, akkor jól döntött. Amúgy meg lehet, hogy egy nagyon okos marketing fogás volt a srác szerepeltetése.

ger 2008.01.18. 10:09:18

azt hittem találtam egy értelmes filmes oldalt, de mégsem. nem kicsit ciki az rss-ben kattintásra kényszeríteni az olvasót...

ger voltam, van más oldal is.

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.01.18. 11:05:18

englishman
köszönöm a hszt, és a kiegészítést, a családozást pedig nem gondoltam komolyan...

ger
sajnálom, hogy nem nyerte el tetszésedet, pedig majdnem sikerült:), tom h van más oldal, ez csak egy a sok közül, ahogy mondottam sokszor... egyszerű a képlet

ez a nap is jól kezdődőtt kaptam hideget-meleget:)

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2008.01.18. 20:51:03

Nekem is bejött a film, jómagam is 80%ot adtam rá:)
süti beállítások módosítása