Evening

inmfc - 2007.10.15. - 3 komment

 Este

I

n medias res- valahogy így tanultam még régen valamikor. Annyi jelent az én szóhasználatommal élve, hogy csapjunk a közepibe, azért jutott ez most eszembe, mert a filmről nem szeretnénk rizsázni így elő járóban, mert fogok eleget, hanem egyből arra a fontos információra hívnám fel a figyelmet: Koltai Lajos a rendező! Na igen, nem kell kérdezned, most már úgyis tudod, hogy miért ezt néztem meg. 

A sztori: amennyire belecsaptam a közepibe a legelején, úgy nem igaz ez a filmre, mert mindjárt azzal kezdődik filmünk, hogy főhősünk halálán van. Van két lánya, az egyiknek gyerekei vannak, vagy ahogy szokták mondani boldog házasságban él, míg a másik nem tudja elkötelezni magát már jó pár éve. De azt hiszem nem ez a legfontosabb a film során, hanem hogy van egy másik főszereplőnk, akiről én ezt hittem jó pár percig, azt kiderült, hogy ő nem más, mint a halálán lévő főhősünk csak 50 évvel korábban játszódik a történet. Ahogy a nagy okosok szokták mondani: két szálon folyik a cselekmény, de ez nem baj ebben az esetben, mert a visszaemlékezés mindig este történik meg, amikor megjelenik egy angyal. És hát ha nem jöttél rá, innen a film címe is!:) A többit nem mondom el, mert elég érdekes történet, és sok mindenről szól. Már most mondom, egyszer meg kell nézni, csak azért, hogy te legalább tudd hova tenni a filmet.

Negatívum: Talán nincs, vagy talán van, nem tudom, igazából nem tudom, hogy mihez kezdjek vele, nem azért, mert annyira jó volt, vagy, mert annyira rossz. Nem tudom, sorry! Furcsa kezdés, váratlan folytatás, majd várt, mégis megérintő lezárás. A befejezés azt szidhatom, mert abból még sokkal többet ki lehetet, volna hozni. Nem tudom, így eltávozott, senki nem hallotta, senki nem látta, de lehet ha bevették volna a forgatókönyvbe ezt a pár percet, akkor tényleg szomorúan végződött volna. Lehet az se lett volna jó, ki tudja, hogy jó volt ez így, de ha az igazat akarnám mondani, akkor a vége ami nálam negatív jelzővel illetek valamint a film közepén érezhető vontatottság, és ez a kettő dolog mind rányomta a bélyegét a pontszámomra is. Ennyi!

Értékelés: Jó kis film estére. Ez a tipikus kifejezés, semmi több. A két szálon futó cselekmény az nekem nagyon bejött, sok ilyen filmet láttam már, ebből a meghalok, és visszagondolok a fiatal éveimre, de ez a film mégis különbözik a többitől. Van egy külön filingje a filmnek, ami szavakkal el nem mondható, az a mindenki szerelmes Harris-be, azért az nem volt semmi történet. Már említettem, meg most is említem, hogy a film közepén vontatottá vált számomra, mert a főhősünk barátnője csak sírt, nem akarja de mégis elviszi leendőbeli férjét, meg a Harriszes ügy. Aztán csak túléltem ezt az időszakot. Ami még jó volt, hogy pár év múlva újból találkozik Harrissel, majd a halálos ágyán pedig barátnőjével. A végkifejlet azt hiszem várható volt, mégis olyan események után következett be, amik után nem gondoltál arra, hogy ez egy olyan szokványos befejezés volt, de valamennyire akkor is zavart. A történet az nagyon jó, minden dicséretet megillet, a rendezés is persze! A főszereplők nagyon nagy színészek, ahogy olvastam egy ismertetőbe, de be kell valljam, hogy egyik se valami nagy hal számomra, de mindenki csinálta és tette azt, amit megkövetelt a haza, magyarul jól játszott. Így a végére azt mondom, hogy jó film, amire emlékezni is fogsz, ha nagyon kell majd! Nem tudok dönteni, hogy jó vagy rossz, de ezt szerintem ezt érezted is e filmfelkeltőmből, elnézést, ha furcsára sikeredett, de a film is ilyen.

5/10

Felirat

Trailer

Képek a filmből majd!

Címkék: 5 evening este

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr71196941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gus · http://gus.freeblog.hu 2007.10.27. 22:57:29

én elégedett voltam ezzel a filmmel, azt kaptam amit vártam. egy érzelgős, kedves, elgondolkodtató filmet, minőségi színészekkel.

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2007.10.28. 16:01:04

végülis tényleg nem volt annyira rossz, csak ahogy te is írtad elgondolkodtató.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.09.22. 17:43:59

Nagyi és a Haris, sanzonos, amcsis, haldoklós, konfliktusos, érzelmes (kicsit túlontúl is csöpögősbe megy át), Koltai ezen új filmje sem maradt meg nagyon az emlékezetemben, szép képek, jó operatőri munka, amcsiknak biztosan nagyon bejött, nekem csak egy közepes alkotás. 4/10
süti beállítások módosítása