10 000 BC

inmfc - 2008.03.15. - 8 komment

i.e. 10 000

/2008/

 

 
Felirat Trailer Bővebb infó

Intro 

Roland Emmerich írásában és rendezésében született meg egy újabb gigászi darab, mert hát ahogy olvasni lehet, ő aztán nem szereti a kis költségvetésű darabokat, és akkor mi innen üzenjük neki az FFK bőrfoteljéből, hogy jobb lenne, ha előző kijelentését de gyorsan visszaszívná, és észhez térne. Mert, amit itt alkotott arra nincs szó, arra nincs, és nem is lehet magyarázat, és arra aligha fogok a későbbiekben majd jó emlékekkel visszagondolni. Szóval az 1 meg a négy nulla jól tükrözik a film igazi értékeit, és pontszámait szerte nagyvilágon.

 

Értékelés  

Az egész azzal kezdődött valamikor pár hónappal ezelőtt, megláttuk az első trailert, az első plakátot, és gondoltuk, nagyon fain lesz majd, biztos, mert hát mamutok, meg tigrisek fognak futkározni a filmben egyik percről a másikra. És régen láttunk már ilyen 10 000 éves történetet, szóval az ember már ki volt éhezve egy ilyen témájú alkotásra, amely a megtekintés után elég apocalyptos filinget nyúlt le, mindenféle hivatkozás nélkül. De erről majd később. Ott tartottunk, hogy tigrisek, meg első trailerek, amelyek kapcsán sokakban már akkor felvetődött a kérdés, hogy a mamutok akkor léteztek e egyáltalán? De utána keresgélve a dolgoknak, nem kaptam igazi válaszokat, csak ide-oda becsléseket, amelyeket néhány okos írt le imitt-amott, így leszögezhetjük nincsenek pontos információnk arról, hogy pontosan ki és mi élt akkor 10 000 évvel ezelőtt, vagy ha valaki nagyon akarja tudni, az kérdezze meg a The Man from Earth főhősét, ő biztos tudna erről bővebben mesélni.

Aztán egyre másra érkeztek a friss trailerek, meg újabbnál újabb plakátok, amelyek teljesen bevadították a népet, köztük engem is, hogy majd tényleg jó kis másfél órában lehet részünk, a Függetlenség napja, és a Holnapután rendezőjétől. Azonban az igazsághoz hozzátartozik, hogy már a legelején voltak azért fenntartásaim ezzel a projekttel kapcsolatban, elég csak a holnapután abszurd jeleneteire gondolni. De hát félretettük nem tetszésünket a sarokba, és vártuk addig, amíg az első hírek szomorú kezdésről nem adtak számot. Hiszen kritikus barátainknak nem igen tetszett az, amit láttak, így jól lehúzták a cgi-vel és pénzzel teletűzdelt darabot, amelyre ezek tükrében, és ezek ellenében is kíváncsiak voltunk.

Akkor lássuk, hogy mi történt tízezer évvel ezelőtt. Ahogy írtam magával az ötlettel, az alapsztorival már van egy kis gondunk. Bár a forgatókönyv nem egy helyen nagyot esik szemünkben, így picit visszagondolva kijelenthető, hogy voltak elég merész, kicsit logikátlannak tűnő képkockák és klisés jelenetek tömkelege, de hát a sok pénz talán a CGI-re kellett. Vagy mit tudom én. Az biztos, azonban, hogy a mamutok rendkívül szépen „meg voltak szerkesztve”. Velük volt a legkevesebb a bajom. Ha már rátértünk a képi világra, akkor érdemes egy szót ejteni a tigris barátunkról, akiben hatalmasat csalódtam, mert hát vártam már a megjelenését, s mikor megpillantottam, akkor meg már az eltűnését, mert valamiért nem tetszett, kicsit túl nagy, és túl pc-s lett a cicus, vagy csak lehet nekem, csípte a szemem, ki tudja. Aztán voltak kisebb-nagyobb költői túlzások a forgatókönyvvel kapcsolatban, lásd a gyors megérkezést, a mamut megölését, a rögtönözött toborzást és folytathatnám, de senkinek nem veszem el a kedvét inkább. Maradjunk annyiban, hogy a számítógéppel megáldott képsorokba néha – néha becsúszik egy-egy apró hiba.

És akkor folytassuk a sztori szempontjából, mert hát arról még nem esett szó. A történet nemes egyszerűséggel a „visszaszerzem a nőmet bármi áron is” témát dolgozza fel és jeleníti meg, mint azt már megszokhattuk korábbról is, itt azzal az egyetlen kivétellel, hogy főhősünknek, - akinek nevére már nem emlékszem -, madarakat, tigriseket, hóvihart, meg jó pár szenvedést kell túlélnie azért, hogy újból láthassa a démonok által elrabolt kedvesét. Továbbá azzal a nem kivétellel, hogy narrátorunk minden 10 perc után benyög egy pár mondatot, az adott események tükrében, amelyek egyszerűen nem tudnak felvillanyozni minket, ezért, akár, a narrátor is felelős lehet. De őskori Rómeónkat elkíséri útjára még 3 barátja, akik mindenben mögötte állnak, ugyanúgy, mint a jósló, varázsló nagyi otthon a sátrában. Szóval elindul a keresés, a toborzás, mindenki hoz magával még egy embert, majd a befejezés úgy elrontja azt addig innen onnan összekuporgatott filmélményünket, hogy egyszerűen csak az iszonyat gyenge szópárosítás jut eszébe elsősorban az embernek a stáblista megjelenésekor. Szörnyű befejezés.

Ezzel a témával már anno a Pathfinderbe is problémáim voltak, igaz ott, kicsit másként alakult a történet, de nagyjából egy nő miatt kellett átfutnia az egész félszigetet főhősünknek. Szóval egy mindegy. A lényeg, hogy most se törték azon a fejüket a készítők, hogy mi legyen a cselekmény alapszála, amely köré majd szépen fel lehet építeni a CGI-t. Mert hát erről van itt szó, kérem szépen, elsősorban a szemünkre kell, hogy hagyatkozzunk, mind az elménkre, amelyben egész végig az a gondolat motoszkál, hogy minek kellett ezt ennyire agyon reklámozni, legalább százfajta plakátot kiötleni, és megannyi trailert bedobni a mély vízbe. Holott a készítők talán érezhették volna, hogy abban a 2 percben a túlfűtött néző már mindent lát, és azonkívül semmi, vagy csak alig valami, tudja meglepni a darab nézése közben. De hát ilyen a mai világ, azt hiszem ezt a problémát is sokszor feszegettem már, de most újból elő kellett vennem, mert ez itt annyira igaz lett.

Egy kisebb masszának lehettünk szem és fültanúi a másfél órás játékidő alatt, hiszen innen-onnan lopkodva áll össze a cselekmény, amelyre számtalan korábbi műcímet, alkotást lehet példaként felhozni, de ezt már meghagyom másnak. Leszögezhetem, csalódás volt, a Jumper mellett a második legnagyobb hanyatt esése az évnek, ez van, ezt kell szeretni, nézzük, találunk e pozitívumot egyáltalán.

Amint mondottam, azért a pénz néha csodákra képes. A CGI-re aligha lehet egy rossz szavunk, bár sokat nem értek hozzá, az biztos, hogy a mamutok bejöttek, míg a kardfogú tigris szereplése már hagy némi kívánnivalót maga után, de ez csak hab a tortán.

Amit még pozitív jelzővel lehetne ellátni, részemről, az talán a muzsika, ami még próbált valahogy némi hangulatot varázsolni, azonban hiába volt tetszetős, elég sokszor nem tudott megmenteni minket, hogy ne ásítsuk el magunkat, de sok esetben pedig már csak ő miatta vészeltük át a film gyengébb periódusait.

Szereplők

Szereplőkről sokat itt nem tudok szólni. Próbáltam utánanézni a szereplőknek, hogy egyáltalán hol hallhattam felőlük, és legnagyobb meglepetésemre a főhős, Steven Strait a Covenant-ba, meg az Undiscovered –be szerepelt régebben, na meg egy rocker bandában. Láttam mindkettőt, nem jók, énekelni meg még nem hallottam, - szóval itt se váltotta meg a világot, talán valaki mással hatásosabb lett volna az egész ügy, de igazából ezt én se gondoltam komolyan, mert hát a pénzből úgy se futotta volna a „jobbra”.

Pozitívum

Zene, és néhány jó CGIs pillanat

Negatívum

Forgatókönyv -> Klisés sztori, logikátlanság, szörnyű befejezés

 

Outro

Ez nem volt jó. Sőt. Senkinek nem akarom elvenni a kedvét ezzel a darabbal kapcsolatban, mert tudom, hiszem, hogy sokan várták rajtam kívül még eme alkotást, de ez akkor is csak kidobott pénz volt az ablakon, lehet így vagy úgy fogalmazni, meg kertelni, de azt mondom inkább ne nézd meg, vagy ha igen szigorúan egyszer. Hangsúlyozom az én véleményem, hatalmas csalódás volt nagy mamutokkal, a nagy tigrissel, sok lével, meg a jó adag semmivel. Még egyszer mondom 1 meg négy nulla, ennyit is ért. Ez két pont pedig tőlem meg a jó szívem.

 

 Pontszám

 

2/10

 

 

Virgogirl különvéleménye

Nos. Mire eljutottam volna odáig, hogy összerakom a postot, valaki megelőzött :-). A legtöbb leírt dologgal egyetértek, elképesztő, hatalmas csalódás volt. Egyébként szeretem RE filmjeit (nem, nem a valósághoz való ragaszkodásukért és a logikájukért), de ez valami borzalmasan rosszra sikeredett. Se sztori (vagy ami volt, az annyira primitív, hogy nem is érdemes rá szót vesztegetni), se színészi játék (mondjuk, a Tic Ticet játszó Cliff "Napfény" Curtis még viszonylag jó volt, és persze Camille Belle se csúnya...), se logika... Sőt, engem még a látvány és a zene sem ragadott magával. Nem tudtam, hogy nevessek vagy sírjak azokon az elképesztő bukkanókon, amelyeket a sztoriban lát az ember... A zabla meg a kengyel a lovakon, a villogó fogú ősemberek (jelzem, legalább a körmük koszos volt), a havas hegyvidék után következő dús dzsungel, a fára mászó madarak. Sorolhatnám.

Egyébként én három pontot adtam rá, elsősorban azért, mert nagyon jókat kacarásztam közben.

Címkék: 2 10 000 bc i e 10 000

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr68382628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

· http://filmkeltes.blog.hu/ 2008.03.16. 02:38:47

Én már Emmerich nevéből megmondtam volna, hogy egy nagy kalap sz*r lesz.
Azért egy próbát meg fog érni nálam, de csakis akkor ha nem lesz más választásom.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.03.16. 10:16:26

Én még nem néztem meg, de egyre jobban elmegy a kedvem tőle - eddig dicsérő szavakat sehol sem olvastam róla. Pedig nagyon vártam...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.16. 10:37:52

Mó: azért Emmerich egy fasza popcornfilm gyáros. A Noé bárkája elv ami a vizsgafilmje volt tényleg szar volt, de a Csillagkaputól kezdve jó filmeket csinált. De ez a 10.000 BC nagy csalódás. Még a trükköknél is azt éreztem, hogy nem nagyon erőlteti meg magát.

Ki kéne bújnia a stúdiófőnökök seggéből (szó szerint, homokos picit) és összeszednie magát a következő részre.

dybo 2008.03.16. 20:27:54

Hát ember...Ha nem tudsz filmet nézni, ne írj róla. Az ilyen filmekben nem a logikát és a buta sztorit kell nézni. Ha erre vágysz nézz dokumentum filmet...
Van sok ilyen ember, Te sem fogod fel hogy ez miért készült. LÁTVÁNY! Nem is értem, hogy lehet így leülni mozizini, hogy a történelmi szálakkal és a butaságokkal fogolakozni. Mert az tény hogy a film tele volt ilyenekkel, de itt rohadtul nem számít. Ez nem arra lett kitalálva. Ez 100% hálívúd. Leülsz. Kikapcsolod az agyad és próbálod beleélni magad, nem pedig azon filózni hogy egy ősembernek miért fehér a foga.
Ha ez nem megy, ne írj film fórumra...

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.17. 10:37:48

dybo:Szerintem egyik kommentező se írt olyat, hogy logikát nézte volna :)

Emmerich eddigi filmjei tetszettek, de ez a filmje majdnem egy kalap matéria. Unalmas, nincs hangulata. A látvány? Láttunk már jobbat, itt nem is nagy erőltették meg magukat.

Vigorgirl meg nyugodtan írhatja, hogy logika...ha egy film jó, általában letojják a logikai bakikat benne...de ha már nagyon gáz akkor vagy felállsz és elhagyod a termet vagy a logikai bakikat keresed benne és van benne dögivel. Igaz engem nem érdekel, hogy van vagy nincs, én szórakozni akartam. De nem sikerült

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.03.17. 11:54:17

Bocs Virgogirl...köszönöm a különvéleményt, és elnézést, ez most a kommunikáció hiánya volt:)))

más: dybo köszönjük hszedet, és örülünk neki, hogy legalább valakinek tetszett...ismétlem magam "elsősorban a szemünkre kell, hogy hagyatkozzunk, mind az elménkre" és kitartok e állításom mellett... de hiába a látvány se volt túl rózsás... így nincs mi elfeledtesse velünk a történetet, ami nem egyszer tele van "butaságokkal"... és ahogy írta koimbra is: unalmas, no hangulat...én spec. prób kikapcsolni magam, de nem sikerült... ez egy vélemény...

VVega · https://debugme.eu/ 2008.03.22. 16:04:44

dybo: ha ez neked látványos volt, akkor boldog ember lehetsz, hiszen ha ez látványos, akkor minden az :)
Kíváncsi vagyok, hogy milyen jelzőt használnál mondjuk a LOTR 3 fő csatajelenetére.
Ja a film amúgy nagyon nagy fos.

Kóczy · http://koczy.wordpress.com 2008.06.24. 10:20:57

Én csak most láttam a filmet. Hát én valahogy egy 5/10-et adtam rá, de sokkal többet vártam...
süti beállítások módosítása