Virgo fél...

Virgogirl - 2008.10.31. - 9 komment

azaz az én top 10 horrorfilmem
(meg az öt legbénább, amihez szerencsém volt...)


Kezdjük azzal, hogy alapvetően gyáva ember vagyok (pl. gyűlölök konfrontálódni másokkal), viszont van bennem egy hatalmas adag vonzódás a morbid, furcsa, természetfölötti, megmagyarázhatatlan és szenvedéssel kapcsolatos dolgok iránt (biztos a Marsom miatt, ami a Skorpióban van). Úgyhogy a horrorfilmek eléggé különleges helyet foglalnak el a szívemben - főleg mostanában, mert egyre több olyan filmet vagyok képes megnézni, amelytől korábban rettegtem. Persze, most is rettegek tőlük, csak máshogy :-).

A másik dolog, hogy szinte leválaszthatatlan vagyok a számítógépről és/vagy konzolról, és kifejezetten szeretem a "félős" játékokat, a survival horrorokat, mint amilyen a Fatal Frame, a Silent Hill, a Resident Evil, a Clock Tower... nem folytatom, mert úgyis mindenki tudja, mire gondolok (persze, a nyulacskatermészet itt is megjelenik, mert borzasztóan szeretem nézni, ahogy más játszik, és örömmel "szurkolok", de az, hogy egyedül játsszak, ritka).

Mégis kezdőnek tartom magam, horrorfilmek tekintetében: rengeteg olyan van, amit még nem láttam (nem mertem megnézni), pedig nagyon kíváncsi vagyok rá. Azt se tudom, hogy milyen alműfajai lehetnek a filmeknek... Úgyhogy, még csak most kezdem magam jobban, khm, belevájni a horrorok világába. Valószínűleg, az hogy elég stresszes a munkám, és bizonyos kollégákat időnként szívesen felboncolnék, segít abban, hogy bátrabban üljek a képernyő előtt. 

Még egy icipici szöveg, és utána jön a lista: sokkal jobban kedvelem azokat a filmeket, amelyek inkább a pszichére hatnak, nem pedig a gyomorra. A véres-ticsungolós dolognak is megvan a maga helye, de én sokkal jobban tudok izgulni, félni egy olyan történeten, ami inkább a megmagyarázhatatlannal, a szellemekkel, démonokkal, egyéb gonosz erőkkel manipulál, mint egy késes/láncfűrészes/katanás/kukris/egyebes gyilkossal. Ja, és nehezen tudom elválasztani a horrort más műfajoktól (például a romantikus komédiáktól, brrr), úgyhogy ezért mindenki elnézését kérem.

10. Battle Royale - Takeshi Kitano, egy sor őrült japán kamasz, teljesen beteg világ, sok-sok változatos halálnem. Mit kívánhatnék többet?

9. Ház a Kísértet-hegyen - Ha van durva helyszín a számomra, akkor az az elhagyott kórház és/vagy elmegyógyintézet...Az egyik olyan film, amitől tényleg iszonyúan féltem.

8. A ragyogás - Stephen King mindig is a szívem csücske lesz, a Ragyogást, azt hiszem, hamarabb olvastam el, mint a Micimackót. Jack Nicholson (meg az ikerlányok) hosszú éjszakákon keresztül kísértettek.

7. 28 nappal később - Nagyszerű világ, nagyszerű sztori, folyamatos feszültség. Nagyon komoly hatással volt rám, amikor először láttam.

6. Megszólít az éjszaka - Nem valami nagy szám, de én igencsak féltem tőle.

5. Más-világ - Teljesen kiborultam rajta.

4. Jelek - Amikor Mel Gibson futkározik a kukoricatáblában... most sem tudom felidézni anélkül, hogy libabőrös ne legyek.

3. Silent Hill - Nagyon komoly kattanást okozott bennünk a film (különösen a Piramisfej), valószínűleg a játék miatt. De tééényleg nagyon féltem tőle.

2. Blair Witch Project - A felkapcsolt villanyok éjszakája követte az az estét, amikor megnéztem.

1. A kör - Elég sokáig nem tudtam nyugodt szívvel bekapcsolni a tévét... Rettenetesen szenvedtem rajta, az eredetit már nem is mertem megnézni, évek óta tréningezem rá magam.

És az öt borzalom - szó szerint...

1. Prom Night

2. Viasztestek (még Paris Hiton sem menthette meg...)

3. Resident Evil

4. The Strangers

5. Blair Witch Project 2.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr94743016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2008.11.01. 00:06:31

Szerintem a Battle Royale egyáltalán nem horrorfilm volt. A "Viasztestek" meg a "Resident Evil" viszont nekem kifejezetten tetszettek. De jó film volt szerintem "A Kör", a "Silent Hill", a "Jelek" is, meg a "28 nappal később" is. "A Ragyogás"-nak viszont csak remake-jét láttam.

A "Megszólít az éjszaka"-ban viszont az volt a legdurvább, hogy megtörtént eset alapján készült (ha jól emlékszem)

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.11.01. 08:50:11

Kóczy, azért írtam, hogy nálam könnyű összemosni a műfaji határokat.
A Resident Evil (az első rész) azon nagyon ritka filmek közé tartozik, amiről majdnem kijöttem, rettenetesen szenvedtem rajta.

Igen, a Mothman Prophecies tényleg megtörtént eset, már amennyire egy hatalmas molyember léte megtörténhetett ;-)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.11.01. 09:24:20

A horror szerintem is igen tág műfaj, de a Jelek így se fér bele nálam :)
28 nappal később szvsz túlértékelt, a Ragyogás dobogós, a Más-világ jobb mint a Hatodik érzék, az Ideglelés pedig rám is nagy hatással volt (SPOILER: különösen a vége, ahogy reménytelenül és tehetetlenül áll a srác a sarokban, hát ott beszartam).

btw, te is skorpió? :)

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.11.01. 15:23:44

Láttam mindet, a kör első helyezetével egyet értek (csak később láttam a japán eredeti verziót). A ragyogásos J. Nickolsonon kiskoromban eléggé paráztam az tény... Anno az Omen-ektől és a Poltergeistől is, igaz akkor még kicis voltam, ahogy a Dolog. c film is űber nálam.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2008.11.01. 16:40:45

Virgogirl: Bocsi, én csak a listát olvastam, a hozzátartozó szöveget módszeresen átugrottam. (Sorry) Na, most ha jól vettem ki a szavaidból, akkor te játszottál a "Resident Evil" játékon. Így már értem, hogy miért nem tetszett a film. Nekem a "Resident Evil" játék teljesen kimaradt az életemből, csak úgy, mint a "Silent Hill". Ezért nem tudtam a két filmet összehasonlítani a játékkal (ergo nekem tetszett mind a kettő.)

A "Megszólít az éjszaka"-hoz még annyit, hogy bár megtörtént eseményen alapszik, nem biztos, hogy minden pont ilyen formában esett meg.

A "Jelek"-en meg a múltkor teljesen átsiklottam, az se horrorfilm, szerintem (sem), bár tény, hogy vannak benne félelmetes részek.

2008.11.01. 17:09:02

A Viasztestek egész jó.
A 28 nappal nem túlértékelt, hanem alulértékelt, sajnos.
A BWP nem horror, hanem kamu doku. Nem is igazi film.
Resident Evil, Battle Roylae és Jelek sem horror. Csak bizonyos elemeket tartalmaznak.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.11.01. 23:10:07

Vvega, Szűz, Bak asc, Mars a Skorpióban.

Mó... lehetnél egy kicsit kíméletesebb ;-)

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.11.02. 11:26:05

Mó már csak ilyen, mindig megmondja :)

De a két 28-as elég gáz volt, továbbra sem értem mit esznek rajta, meg kell néznem még egyszer talán? nane..

Míg a BWP-vel egyetértek az nem jó, szerintem se.

Lizi 2008.11.03. 10:41:28

Szia Virgo :-)

én a Battle Royale-t olvasom (ill. egy ideje csak hever az ágyam mellett).

Szeretném megnézni, de csakis miután elolvastam, annyira de annyira jó a könyv. Én egyáltalán nem birom a véres dolgokat, de itt furcsa mód várja az ember, hogy na haljon már meg valaki, hogy kiderüljön ki marad életben.
süti beállítások módosítása