Butterfly On A Wheel
/2007/
Intro
Az újdonság erejével hatott, vagy valami olyasmi. Már régen láttam Pierce Brosnant a vásznon, aztán az imdb-n keresgélve rátaláltam erre a darabra, és kettő legyet ütöttem egy csapásra, hisz Brosnan nem csak a film szereplője, hanem egyben a producere is, ki hitte volna. A lényeg, hogy Mike Barber kanadai-brit koprodukcióban, 20 millió dollárból forgatta e filmjét.
A sztori
Adott egy pár, akik szinte tökéletes életet élnek, mindenük megvan, szeretik egymást, van egy bájos kislányuk, na meg sok pénzük, és jó állásuk. Ennyi a biztos siker és megélhetés titka. Na de minden jó végett ér egyszer, hiszen közbe lép egy titokzatos emberrabló(igen, na ő Brosnan), aki persze elrabolva a lányt, különböző játékokat űz a párral. Akiknek a szeme előtt csak a gyermekük biztos karjaiban tudása a legfőbb cél. Jönnek újabbnál újabb hajmeresztőbb ötletek, az idő fogy, a tét, pedig egy gyermek élete.
Értékelés
A történet
Az igazat megvallva ez a tökéletes házasságban élnek, s mindenük megvan című rész nagyon el tudja bizonytalanítani a nézőt, hiszen nem kell ahhoz százmarcinak lenni, hogy tudd, nem sokáig tart ez az állapot. De hát egy esélyt mégis csak kapott.
Álmomban nem gondoltam volna, hogy pont ez lesz, az az, alkotás, amitől nagyokat pislogok a befejezés után. Miért is mondom ezt?
A kezdés, kicsit lassan indul. Már félünk, hogy ebből, hogy nem fog kisülni semmi jó, de csak az első pár percet át kell vészelni, aztán már beindulnak a fejlemények.
Na de hogyan?! A folytatás teljesen megdöbbenti a nézőt. Hiszen, amint feltűnik a pszichopatánk, az emberrablónk, már is érezzük, hogy eggyel feljebb kapcsolt a film, és nem is bánjuk, szó szó. Elég csak a kérdésre gondolni, hogy ki lehet ő, és pontosan mit akar. Mi köze van a férjhez, vagy a feleséghez, vagy a gyerekhez. Nem tudjuk meg. Egy pillanatig se fordul meg a fejedben az a végkifejlet ami később bekövetkezik. Na de még ez a rész nagyon sok izgalmas „dolgot” tartogat számunkra. És így utólag visszagondolva, be kell vallani, nagyon sok utalás volt, ami érezteti az igazságot, de hirtelenjében az ember nem tudja hova kapkodni a fejét. Szóval izgalomban itt nem volt hiány.
Amire a "the end" rápakol még egy lapáttal. És az ember a fejét fogja, még ha képletesen is, amikor kiderül az igazság. De ezt megelőzi legalább jó néhány csavar, csak hogy az ember ne értse, mi fog történni az utolsó képkockák során. Ott a pont.
SzereplőkMaria Bello és Gerard Butler, a pár, még ha nem is tökéletes, meg ki tudja milyen jelzővel ellátott teljesítményt nyújtott, de hozzák azt, amit kell, egy percig nem agyal azon a néző, hogy heuréka, megtalálta a csavart, mert ő ezt meg azt látott a színészi játékban. Egy szó mint száz jók voltak.
Pierce Brosnan, hát őt is láttuk már mindenhol, és minden szerepkörben, most ebben az évben emberrablóként díszeleg a vásznon. Az ő alakítása sem nevezhető nem tudom minek, de az biztos, hogy jól esett a játéka, nem lenyűgöző, hanem egy korrekt színészi teljesítmény a producertől.
Pozitívum
Forgatókönyv a csavarjaival, a színészi teljesítmények, rendezés
Negatívum
Talán a kezdés, lehetett volna izgalmasabb, de ez csak kisebbfajta kötekedés részemről
Outro
Meddig mennél el, hogy visszakapd a régi életedet, a családodat, a munkádat? Megölnél-e egy ártatlan embert, hogy megmentsd a lányodat? Ilyen és ehhez fogható kérdések hallhatóak a darabban, valamint fogalmazódnak meg benned a nézés során, közben. El kell ismerni, hogy a tökéletes házasságtól is szépen le lehet juttatni egy filmet a csattanóig, és ehhez nem kell más, mint egy elejétől a végéig lázba hozott kérdés: hogy vajon ki lehet az emberrabló?
Pontszám
8/10