Alien vs Predator 2 Requiem

inmfc - 2008.01.31. - 8 komment

 

Alien vs Predator

A Halál a ragadozó ellen 2

/2007/

Felirat Trailer Bővebb infó 

Intro 

Mindenki tudja, hogy volt egy első(2004es) rész, amiből nem nehéz azt a következtetést levonni, hogy lett belőle egy második is, már csak a szebb és jobb jövő reményében bízva. Azt hogy miért mondom ezt, persze az első kritikája miatt teszem, ami közel sem volt nevezhető izgalmasnak, - és a többi - másfélórának. Na de térjünk vissza erre, amelyet, ha jól emlékszem, valamikor karácsony tájékán mutattak be kint, és most kis hazánkba is elérkezett. Ahogy szétnéztem e darabbal kapcsolatban nem éppen jó hírek, s kommentek fogadtak, amit alátámaszt az a tény, hogy kapott egy jelölést is, csak hát, ez éppen az a bizonyos Arany Málna jelölés – legrosszabb folytatás kategóriájáért címszó alatt. És ezek után mi is inmfc véleménye erről a predalien dologról?

A sztori 

Ott folytatjuk, ahol az elsőnél abbahagytuk, megszületik a predalien, mert hát az a lényeg a történet szempontjából. Aki aztán eljut a Földre vajmi véletlen folytán, majd ott el kezd gyilkolászni. De hát ezt a Predator nem hagyhatja annyiban és elkezdődik a harc. Igazából a történet többi része csak rizsa, már elnézést. Megint vannak olyanok, akik futnak, sírnak, meghalnak, és megmenekülnek, ahogy az már a jól bevált módszer szerint is lenni szokott.

Értékelés

A történet?

Előre leszögezném, hogy nagyon vártam már ezt a darabot, hisz a trailer alapján „vonzónak” tűnt. Pedig speciel nekem az első nagyon nem jött be, de gondoltam hátha most végre valami jobbat láttunk, már csak ezt ígértette velem az ismertető is, miszerint ezek a „lények” a Földre kerülnek és ott folytatják a már évek óta húzódó háborújukat.

Ez most egy picit más értékelés lesz, mint a többi, itt zusammen szeretném összegezni a látottakat, hallottakat, hisz ha a kezemet a szívemre teszem, akkor be kell valljam a történet nem valami nagy dobás, és finom voltam.

A lényeg, hogy maga a sztori semmi de semmi extrát, izgalmat nem tartalmaz, legalábbis kihangsúlyoznám, hogy számomra. Mert hát az még tetszett, hogy lezuhantak ide a lények, na de az a mi követte, az gyengusz volt. És miért is? Mert a szokásos amerikai fejleményeket láttuk, mégpedig, jönnek, aztán majd megölnek mindenkit, és már a jól bevált forgatókönyv szerint egyesek túlélik, és nem akartam spoileres lenni, szóval mindenki tudja, hogy mi lesz velük. Nem kell hozzá nagy ész. Mind a kezdés, a középső cselekmény kibontakozás, és befejezés című részt egy harmatgyenge jelzővel illetném, sajnos. Különösen a kezdés veszi le rettenetesen a már túlfűtött nézőt, aki csak s csak is egy nagy dobásra vár. Hmm. Aztán említettem ezt a rizsa részt, hát ez meg nagyon nem lett eltalálva. Próbáltak az okosok, a készítők előrukkolni olyannal, hogy a kezdésben több embert ismerhetünk meg, akik aztán majd a nagy bajban összetalálkoznak, és teszik azt, amit tenniük kell. Na de a bosszantó az, hogy már a legelején tudod, hogy ki lesz az, aki meghal (értheted ez alatt a Predatorokat is),vagy esetleg túléli ezt a harcot. Szóval ezek a mondatok, ismérvek mind-mind emlékeztetnek ilyesfajta múvik kritikáira, úgy hogy erre több szót nem is pazarolnék.

Nem tetszett, jobban mondva, csalódtam, de nagyon. Nem is tudom, mit vártam, de annál a szintnél sokkal kevesebbet kaptam. Igaz, valamennyire kijelenthető, hogy az első részhez képest megállja a helyét, de annál aligha több pontot érő alkotás ez, nálam.

Talán még ezek a predator rémek hozzák izgalomba a nézőt, de hát hiába, mert minden ami ezt körülveszi a leírhatatlan, és ezt most nem pozitív értelemben vett kifejezés volt részemről. Elég csak arra a tényre fókuszálni, hogy a tankokkal, meg mi egymással felvonuló gárda egytől egyig elpusztul, míg az élve maradt emberek vadászpuskákkal lövik szét a gonosz fejét.

Szereplők?

Kik, honnan, s miért? Ez a három kérdés fogalmazatott meg bennem a szereplőket, s azok játékainak nevezett ténykedéseiket kémlelve a nézés közben. Valahogy ez sem passzolt. Mint ahogy semmi sem. Urálom ezt a szót használni, de olyan érzése volt az embernek, hogy az utolsó osztályi szereplőgárdát vonultatták fel a múviban, gondolva arra, hogy majd sokan megnézik, és nem az lesz a legfőbb gondjuk, hogy a színészi teljesítményekre figyeljenek, vagy abba kössenek bele. Szóval elég siralmas volt ezen a téren is eme alkotás. Ennyi.

Pozitívum

Ezek a lények még azért „jól összevoltak rakva”.

Negatívum

Szereplők, a sztori, forgatókönyv

Outro

Nehéz szavakat találni, mert nem szoktam nagyon lehúzni oly nagyon darabokat. De itt mégis kénytelen voltam, mert nekem nem tetszett. Hihetetlen nagy csalódás, kész pont. Persze ez egy vélemény a sok közül. Remélem, hogy nem fogok ehhez hasonló alkotásokkal találkozni a közeljövőben. De hiába a pénz az úr, ez van. De jó lenne, ha fel se merülne egy következő rész gondolata, bár senki ne értsen félre, lehet, hogy jó lesz, de ez és az ezt megelőző filmnek titulált alkotás, nem éppen arról győzött meg, hogy ezt érdemes folytatni. Mondottam sokszor, ami nem megy, azt nem kell erőltetni.

 Pontszám

2/10

Címkék: 2 alien vs predator 2 requiem

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr6319340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.01.31. 15:06:26

Ma megyek megnézni. Remélem én nem csalódom ennyire.

jamesb · http://filmhirek.wordpress.com/ 2008.02.03. 01:42:37

Ezt a hulladék borzadály rossz filmet, tegnap néztem meg, de teljesen felesleges időpocséklás volt.
Most nem azért, de az ilyen gáz produkciókkal rombolják le a Ridley Scott által felépített Alien kultuszt. Egyébként figyeljétek meg, lesz ebből még sajna harmadik rész is...

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2008.02.03. 15:54:51

Én is most néztem meg. Szerintem az első résznél sokkal jobb volt, de nyilván nem vártam Oscar díjas filmet. A szereplőkkel nincs bajom, sőt szerepel a Rescue Me = Ments meg sorozatbeli Sean, (Steven Pasquale) és a 24-beli Michelle, (Reiko Aylesworth). A seriff pedig szintén Denis Leary haverja ,John Ortiz ő Ruben volt a The Job= A meló c. sorozatban. Kérlek magyarázd el a film utolsó két percét, a bőröndös jelenetet!

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2008.02.03. 17:19:42

spoiler:
az utolsó két perc,amikor kinyitják a bőröndöt... hát én ebből az vettem le, h több mint vszínű a folytatás, és majd abban az lesz, hogy az emberek, majd utánamennek/ járnak ennek az avps dolognak, persze ez csak az én elképzelésem:)

a lényeg az, hogy rájöttek arra, h az a "fegyver" nem evilági, és a háttérben lehet még az is, h tudnak ott fent az okosok(sőt biztos) a lények létezéséről, asszem ennyi:)

én így gondolom, de hangsúlyozom, h gyorsan kitöröltem az emlékezetemből ezt a darabot, már csak pár képkocka dereng vmennyire:(:)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.02.03. 19:08:39

Az a gáz, hogy mindenki olyan filmet vár, mint amit pl James Cameron is csinált. Szerintem már az első AvP-nél is sejhtető volt, hogy ez kemény B-C kategória lesz. A folytatás is az lett, nekem tetszett, jó volt.

Jöhet a folytatás, bár jó lenne, ha valami A ligás csapat csinálná

Miki 2008.02.07. 08:31:32

3. részben jöhetne A bolygó meg P bolygó, több infó a fajokról és világukról, az egész cirkusz kezdetéről, a P kasztokról, meg ilyesmi. Ki a f@szt érdekel egy szkifiben egy amerikai kisváros???

Al Powell őrmester 2008.07.31. 01:17:43

Ez 1-es!

Egyetlen látványos jelenet van benne, de az minden. Ötlettelen az egész film, fantázia teljes hiánya érződik rajta (ahogy írtad is üzenetben hiányzik belőle a karizmatikus főszereplő) tinihorror-t csináltak belőle. Óriási hiba volt. A vége orbitálisan el lett cseszve.

A szőke cicababa ahogy megpróbálta megdugatni magát a N'Cynk Carter-féle csávóval, még úgy feloldó kotyvalék akart lenni a filmecskében, de ennyi tellett tőlük. Aztán a szőke csajt kinyírja a Predator véletlenül? Ugyanmár, emberek! A film egyetlen pozitív, romantikus szálát is megsemmisítették ezek a bénagépek.
Nincs mi elvigye a néző figyelmét. Én azt vártam, hogy az 1-en túlteljesítenek majd, de még lejjebb vitték. Kritikán aluli teljesítmény a Strause testvérek "kameráitól". Vigyék csak vissza az űrbe az egészet és más csinálja meg. Az Alien-eket eleve utálom. Érződött is a mozin, sokkal inkább a nyálkás faszom lényekről szólt, mint a Predatorokról. Dacára annak, hogy utálom az ALIEN-eket sok jelenetben még ezt a fajt is szégyenbe hozták.

A legnagyobb jóindulattal se tudok rá 2-est adni. Egy az egyben megbukott nálam az Aliens Vs Prdator 2- Requiem. Végtisztesség. Valóban az, a Strauss testvérek távozhatnak a rendezői székből. Nekik olyan filmek valók, mint a Rémálom az Elm utcában 10, 11. Ilyen gyermeteg, nevetségesen amatőr horrorokat talán meg tudnak csinálni jól, de AVP filmhez dúnsztjuk sincs

AVP3 ? ha megint ők csinálják, akkor már inkább nézem újra az első AVP-t.

Kedves Strause fivérek! Nevetségesen szarok vagytok ehhez a műfajhoz. Kaptok egy tollat, egy füzetet meg egy tanárt. Üljetek be a filmrendezők órájára, mert van még mit tanulnotok olyanoktól, mint Paul W. S. Anderson. Ő már az első résszel bizonyított, no meg a Mortal Kombat-al, hogy van mit keresnie Hollywood-ban!

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2009.01.07. 08:59:49

rém rossz volt ez is. egy pillanatra elgondolkodtam, hogy milyen bőrönd de aztán eszembe jutott a jelenet. a többivel is így lennék szerintem, de a filmből kivágott képek láttán összeszorul a gyomrom. egy szó mint száz korántsem kellemes emlékek kötődnek a filmhez. és ami a legszörnyűbb, hogy ez alapján nem tudom megmutatni se az alien se a predator filmeket a csajomnak, ami tök érthető a részéről.
süti beállítások módosítása