National Treasure: Book of Secrets

inmfc - 2007.12.29. - 3 komment

Nemzet Aranya - Titkok Könyve

N

em hagyhattam ki. Hiába húztam le a redőnyt az első után, mégis azt mondtam magamban, hogy ezt akkor is látnom kell. Az elsővel nekem volt egy kis bajom, ami itt látható, és ezek tudatában nem is vártam nagy csodát, hiszen újítani aligha újítottak az ezelőtti gépezeten, azaz a szokásos kincskereső sztorin, de egy nézést mindenképp megért egy filmnéző számára. Vagy mégse?

A sztori: Gates barátunk továbbra is a kincskeresés megszállottja, és legújabb kalandját kiváltó ok nem más, mint, hogy ük-ükapját a Lincoln elleni merénylet egyik szervezőjének mondják, vagy mondja egy ember, akinek bizonyítéka is van. És pár nap elmúlik, miután az újságok címlapjára fel is kerül a: Gates ük-ükapja Lincoln gyilkos volt. De hát ezt főhősünk még se hagyhatja szó nélkül, hanem jobban beleássa magát a történetbe, befújja a levegőt, míg a kifújásnál már mindenre megvannak a válaszok, a nyomok, az összefüggések, ahogy ezt már nem mellesleg az első részben is láttuk. De hogy ne legyen már ilyen egyszerű a történet, Gates és team-én kívül még más is meg akarja szerezni az eddig nem említett kincset, amelynek megtalálása bebizonyítaná Gates ük-ükapjának ártatlanságát.

Negatívum: sok helyen sokat látott és olvasott szó következik újfent: sablonos. Ennyi. Majd még következik az értékelés, de ügy különben mással nem volt problémám.

Értékelés: az első akinek tetszett annak talán ez is fog, vagy talán nem. De ezzel nem mondtam új dolgot. Igazából arra akartam rávilágítani, hogy aki már az elsővel se volt úgy nagyon kibékülve, az a másodiktól se várhatott nagy csodát. Aki az elsővel ki volt békülve, az se várhatott, mert tudta, érezte legbelül, hogy pepitája lesz az elsőnek, de ezt az érzést már embere válogatja. A lényeg, hogy sosem szerettem, ha húznak egy filmet jó pár részig, mert nem mindig van értelme, lásd spec a saw jutott eszembe, míg ennek ellenérvként a Bourne trilógia. De ez valahogy megint csak a „nem jó, ha tovább húzzák” című dobozkába tartozik. De persze nem vagyok azért keménykedő kedvemben, mert szó ne essen róla, jó kis film volt egy estére, de semmi több. És akkor itt kezdődjön az igaz értékelés: a sztori: jó kezdés, majd mindig kezd egy csöppnyit visszaesni a színvonal, és a végén már majdnem a földet súrolja a sablonos befejezéssel, már elnézést. Ezt is szoktam mondani, hogy szemet hunyok a sablonos sztori felett, ha a látottak, halottak el tudják feledtetni velem. Azaz van olyan alakítás, több izgalom, vagy esetleg más plusz amiért azt mondanám, igen, ez több volt. De be kell valljam, hogy nem nagyon volt, talán a sok helyszín, a szereplők érzelmei, de ez csak édes-kevés. Hisz a szereplők ugyanazok, néha még a zene is az elsőből lett „átlopva”, igazából elnézést a kifejezésért, de egy első résznek B változatát véltem felfedezni. A sok nyom, nyomot követ elv, már annyira kiszámíthatóvá válik, hogy a kaland rész már teljesen elveszíti varázsát akkor, amikor Gates barátunk rájön egy újabb számodra értehetetlen, követhetetlen nyomra. Amit te nem tudsz, hogy ő honnan tudja. Kicsit ez is sok volt. De persze másrészről jó is, mert tényleg nagyon okos, ha ennyi mindent tud. Pro és kontra tudom, de ez már csak egy ilyen film. Továbbá érződött számomra az, hogy nagyon sok helyszínt, történést próbáltak felvonultatni a kollégák csak azért, hogy ne legyen annyira érdektelen számunkra a film. Voltunk Párizsban, Londonban, Ovális teremben, Hegyek belsejében, Buckingham palotában, szóval ha innen nézzük a dolgot, akkor jó kis kaland lehetne ez. De ahogy mondtam nekem nem az volt. És ezen a szereplők se tudtak segíteni. Cage „hozza a formáját”, igaz nekem továbbra se tetszik ilyen kincskeresős arccal, ábrázattal, szemüveggel, de persze kell a név, hogy a második is „eladható” legyen. Mert a többi szereplő csak elbújhatott Cage mögé a teljesítményeket elnézve. De ami számomra már tényleg dühítő volt, az a Riley barátunk beszólása: miszerint, hogy ő végre, elmondhat valamilyen újdonságot Gates számára, ez dühített, aki nem tudja miért, az szépen nézze végig az első részt és megérti (miért kell ugyanazt mondani, már elnézést). A műfajra s zenére rátérve, kaland lett volna a javából de mégse, hiába akarták felturbózni elnök elrablással meg mi egymással, az igazság, hogy egy idő után már nagyon nehezen veszed az adást a sok egymással kapcsolatban, összefüggésben álló információról. Míg a zenéről esett szó, hogy az elsőből lett kölcsönözve. Mást nem akarok ehhez hozzáfűzni, aki szereti a kalandos filmeket, aki látta az elsőt, azért ennek elolvása mellett nézze meg feltétlenül. Hiába én is szeretem a kalandfilmeket, de mondhatom ez a Nemzet Aranya folytatás számomra nem húzott elő váratlant, így a pontszám ez esetben nálam:

5/10

Felirat

Trailer

Bővebb infó

Címkék: 5 national treasure book of secrets nemzet aranya titkok könyve

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr53278629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

saman 2007.12.31. 22:29:49

A filmet még nem láttam, ezért csak a filmkritikáról:
önismétlés, önismétlés, szerkesztetlenül összefolyó szöveg.
Ha a film, ami ihlette ugyanilyen, akkor kihagyom :)

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2007.12.31. 23:07:49

Köszöntem szépen a kritikát, máskor prób. több kifejezéssel élni, de ez a film egy picit tényleg sablonos volt:)
Az összefolyó szöveg azért annyira nem igaz, bár az értékelés című rész tényleg elég hosszú szokott lenni, de hiába, ha van mit írni:)(majd pár bekezdést használok)
A szerkesztettségből te semmit nem látsz sajnos, pedig nem csak "szűzen" dobom oda az olvasónak a kritikámat, hanem előtte megszerkesztem, de persze kiváncsi vaok más véleményekre is ez ügyben, csak azért, hogy jobb és jobb legyek:)
Még egyszer köszöntem a hszedet, azért néha gyere vissza, és BÚÉK neked!

kelemenmarc · http://www.kelemenmarc.wordpress.com 2008.03.26. 18:16:12

Egy kicsit vitatkoznák egy mondatoddal, miszerint Cage mellett mindenki elbújhat alakításilag,mert szerintem Mirren ,abban a 10 percben is amiben volt,messze a legjobb volt és Cage huszonötször elbújhat mellette,mert olyan szinten gyenge volt, hogy Justin Bartha mellett ő volt a legrosszabb ebben a produkcióban...
süti beállítások módosítása