28 weeks later

inmfc - 2007.12.23. - 1 komment

28 héttel később

 

A

zt ígértem, hogy erről a filmről is beszámolok, mert hát mostanság az ilyesfajta múvik értékelése során elég sokszor lett megemlítve, és az ember kíváncsi, hogy vajon ez mennyire van ott a többihez vagy akár az első részhez képest. Igazából már láttam egyszer ezt a darabot valamikor augusztus közepén, de még egyszer előkaptam, mert az igazat megvallva első nézésre nem hagyott mély nyomokat bennem. De miért is? És vajon ez másodjára megváltozott?

A sztori: a film elején jönnek a fertőzöttek és elkapnak pár embert, köztük a történet szempontjából érdekes férfit és feleséget, majd a férfi hátrahagyva csapot, papot, meg a feleségét elmenekül. Majd miután Londonban sikerül „megszabadulni” a vírustól, elkezdődhet a visszaköltözés, betelepedés, kinek hogy tetszik, szóval jönnek sokan, köztük az életben maradt férfi két gyereke, akik aztán gondolnak egyet és elugranak a házukba, ahol aztán rátalálnak a halottnak hitt anyukra, na és ezután már tényleg elszabadul a pokol.

Negatívum: hogy is mondjam, a film nem lett volna rossz, ha a kameraman barátunk nem „ugrált” volna annyit azzal a kamerával, ha a számtalan logikátlanság nem hálózta volna be a cselekményt, és ha a történetben már az előzőekből kifolyólag nem levet volna annyi következetlenség.

Értékelés: Igen-igen sok negatív jelzővel lehet illetni a filmet, és tudom, hogy ez nem nagyon testszik néhány embernek, de be kell ismerni első rész ide, vagy oda, ez messze volt a tökéletes filmtől. Pedig bíztam benne, hogy másodjára már élvezhetőbb lesz, de mind hiába, mert ez nem jött be. És már előre leszögezhetem, hogy ez azért a Legenda Vagyok című filmnél nálam aligha kap jobb osztályzatot. Hiába dicsérik annyian, én nem vagyok könnyen meggyőzhető fajta. S hogy miért is mondom azt, hogy ez egy nem valami szenzációs darab, hát ha érdekel, akkor jöjjön az igazi értékelés: a sztori még oké, nincs vele nagy problémánk, vagy mégis, mert annyi tök felesleges, és logikátlan húzással van tele, hogy nekem spec ez már sok volt. Vegyük például: a két gyerek menekülését, hát ja, aztán a férfi a legelején fut a réten, mint Forrest Gump, na ja, tovább megyek, ott van a repcsis jelenet, na meg néhány megharapott és mégse átalakuló emberke, aztán a mindent túlélő fertőzöttek, akik még a kerület teljes robbanása után is futkoznak „vidáman” az utcákon. És akkor még ott van a kedvencem: amikor a fertőzött barátunk, a repcsit, meg lövöldözést túlélve rohan tovább a mezőn, úgy, hogy hiányzik fél teste. Szóval sajnos hosszú volt a sor, és most lehet, hogy egy kissé elvettetem a sulykot, de hiába az év egyik legjobban megkomponált horroros darabja, mert az igaz, hogy horrornak horror volt, tele fertőzöttekkel meg vérrel, csak tök értelmét vesztette a film egy idő után. Na de a szereplőkre rátérve, egyik se valami nagyobb név, és a gyerekek sem voltak számomra nagy ászok, úgyhogy még a szereplők se tudtak segíteni ezen a filmen, a meglátásom szerint. A műfajt már kitárgyaltam, ott van a zene, amelyből sokszor hallottuk felcsendülni a már jól ismert darabot, dallamot, sőt itt is hozzátenném, hogy túl sokat, valami új azért, nem ártott volna, e téren sem. Most hogy kifogytam a szavakból igazából azon gondolkodom, hogy mennyit is érhet a film, mert pozitívumként talán az üres, kihalt várost mutató képkockákat, valamint a mindent túlélő fertőzött alakok kinézetét és a horror, mint műfaj igazibb megnyilvánulását sorolhatjuk ide. Igazából ez a három szempont, ami miatt dicsérendő a film, aztán kifújt, én nem leszek, s vagyok olyan értékelő, aki a látottak után erre 6tól 10ig terjedő skálán osztályozza e darabot, ezért ez nálam csak

5/10

Trailer

Bővebb infó

Címkék: 5 28 weeks later 28 nappal később

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr53273733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinga 2008.11.02. 12:56:48

Szerintem ez minden idők legjobb és legdurvább ilyen jellegű filmje.Én nem csak azért is fétem közben néhány résznél és még utána is mert ez bármikor megtörténhet igazából is.
süti beállítások módosítása