The Lookout

inmfc - 2007.11.05. - 3 komment

A kulcsfigura

 

A

z biztos, hogy mostanság nagyon kevés lehetőségem lesz bővíteni az oldal tartalmát, de az már nem biztos, hogy te majd ebből érezni fogsz valamit. Apropó érzések, a tegnapi Rangadó után, amely 1:1 lett, nem éreztem jól magam(Inter szurkolóként, győzelmet vártam), ezért még úgy gondoltam megnézem ezt, mert már nagyon régóta vártam, sok mindent nem hallottam róla, a cím, és a borító az számomra sokat ígért, ezért mindenképp kötelezőnek tartottam azt, hogy belepillantsak ebbe.

A sztori: egy balesettel indul, ami főhősünk számlájára írható és ez 2 barátja életébe kerül. De főhősünk se „ússza meg”, mert élete hátralévő részében nem emlékszik a baleset körülményeire az előtte lévő dolgokra, de a legnagyobb baj az, hogy rövid távú memóriája sérült, így az elhangzottakat, hallottakat egy noteszbe kell feljegyeznie, hogy pár perc múlva emlékezzen rá. Aztán, ahogy egyre többet megtudunk főhősünkről, kiderül, hogy az ominózus baleset előtt, ő volt a hokicsapat sztárja, ő volt nagyágyú, akit most már így senki sem tud elfogadni, és ez legfőképp igaz a családjára. Egyetlen barátja, ha lehet annak nevezni, egy „vak” ember, akivel egy lakásban él. Aztán egy nap, megjelenik főhősünk egykori barátja Gray, aki kizökkenti a siralmas hétköznapokból, és emlékekből. Főhősünk egyre több percet tölt vele, jobban mondva Luvee-val, Gray egy ismerősével, aki korábban táncoslányként kereste a kenyerét. Minden szép és jó addig, ami ki nem derül az igazság, hogy miért is barátkoznak főhősünkkel, hiszen a terv egy bankrablás, amelynek ő a kulcsfigurája.

Negatívum: egy csöppnyit a vontatottság jellemzi és ez a film egészére igaz. Sajnos. Mindig történik valami, igaz több rész van, ami lehetett volna érdekfeszítőbb is, de hát itt nem az volt a lényeg, hogy elájuljunk a látottaktól. És sajnos különben sem ájultunk el, mert ez a bankrablósdi sztori nagyon gyengére sikeredett. És ez alaposan rányomta bélyegét a pontszámomra is.

Értékelés: Régen vártam, mert volt benne valami, amitől azt hittem, hogy ez jó lehet. De csalódnom kellett. Azért nem volt annyira rossz, de nem éreztem a lényegét a bankrablásos történetnek, mert nem volt valami jól kidolgozva, és a történethez aligha passzolt. Már elnézést. A sztoriról: tehát maga a balesetet szenved(az a bogaras rész különös volt), és ez a memória probléma kidolgozás nem rossz, addig amíg ki nem derül ez a bankrablásos dolog. Mert onnan nagyon kiszámítható történések következnek egy várható befejezéssel. Szerintem. A szereplőkről annyit, hogy főhősünk jól játszotta a karakterét, és ez arra elég volt, hogy legalább még egy olyan filmet elővegyek, ahol ő szerepel. A barátja, aki nem látott, na ő talán még jobban bejött, igaz, hogy nem volt annyi szerepe, de jó lett volna, ha az ő részéről is jobban belemegyünk a történésekbe. A műfajról annyit, hát ilyen thriller kifejezésnél aligha lehet jobb jelzőt találni rá. Mert ez a vegyítés elég érdekes volt. Hm. A zene, az bejövős volt. Ahogy a legelején indított a film, már azt gondoltam a zenéből ítélve, hogy nem lesz ez rossz. Úgy hogy a zene az nálam bejött. Most hogy a végére értem és kifogytam a mondanivalókból csak annyit szeretnék még elmondani, hogy nem volt rossz, jól összerakott darab látszatát keltette, az is volt. A szereplők és a zene ugyancsak jó volt csak az a fránya bankos dolog ne lett volna benne, mert az nálam eléggé lehúzza filmet, és így semmivel se több az ilyen típusú vagy ehhez hasonló filmeknél. Pedig jól indult aztán vontatott lett, majd a már sokszor említett gyengepont következett. Egyszeri jó darabnak nevezném, ahogy a megnézés is egyszer megfontolandó, de többször nem biztos, hogy bepályáznék rá.

5/10

.:Felirat:.

.:Trailer:.

.:Bővebb infó:.

Címkék: 5 the lookout kulcsfigura

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr21219087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jamesb · http://filmhirek.wordpress.com 2007.11.06. 21:40:37

Nah azért nem volt ez olyan rossz film... :) Az tény, hogy inkább dráma mint bankrablós akciófilm vagy thriller (ha ilyet akarsz, akkor inkább nézdd meg A belső embert Denzel Washingtonnal meg Clive Owen-nel). Ez a sztori szerintem inkább arra épített, hogy a csávó hogyan tudja feldolgozni illetve elfogadni saját balesetét és az ebből eredő fogyatékosságot. A bankrablós dolog csak mellékszál volt. Én azért egy 8/10-et kiosztok neki. Jah és Jeff Daniels rulez, nem néztem volna ki belőle egy ilyen alakítást..

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2007.11.07. 13:09:37

igazad van, nem volt rossz:) sajnos a bankrablós sztori nálam lehúzta, különben tényleg lehetett volna akár 8as is.

· http://filmkeltes.blog.hu/ 2008.06.18. 14:31:56

Elég gyenge film lett ebből, pedig az alapsztori érdekes is lehetne, ha a rendező úr nem szúrja el ennyire. Mégpedig azzal, hogy nem sikerült eldöntenie időben, hogy milyen stílusra menjen rá a film.
Unalmas lett nagyon.
Jeff Daniels pedig a kisujjából is kiráz egy ilyen alakítást.
3/10
süti beállítások módosítása