Stardust

inmfc - 2007.10.29. - Szólj hozzá!

Csillagpor

U

tálom a hétfőt: mondja ezt Garfield. Na meg én is ezt az elvet vallom, ahogy már ezt korábban is említettem. Ez a mai nap azonban más, mint a többi, hiszen szünet van egyrészt, másrészt pedig van idő belekukkantani a Stardustba. Miért is pont ezt, mert frissen sült, most érkezett, és mert annyira megosztja a nézőközönséget, ezt nem hagyhattam ki, ezért hátradűltem a képzeletbeli fotelomba és megnéztem ezt az első pillantásra mesének kinéző alkotást.

A sztori: főhősünk Tristan egy fallal elzárt Fal nevezetű városkában éli életét, ahol nem éppen maccsóságáról híres, de mindenképp szeretné elnyerni a szépséges Victoria szívét. Azonban ez nem olyan könnyű, ezért hosszas huzavona után, főhősünknek egy csillagot kell elhoznia a falon túli világból, hogy régóta imádott szerelme végérvényesen az övé lehessen. El is indul, megkeresni a csillagot, csak hát nem ő egyedül pályázik a földről lepottyant „dologra”(amely nem dolog, hanem egy nő, hiszen csillagunk nővé változik a becsapódás után, nem semmiJ), mert ott vannak a hercegek, azok közül csak egy, a többi az hátulról konstatálja az eseményeket(aki nézte, az érti). Aztán ott vannak a jól megszokott boszik, akik a lány szívére pályáznak, mert annak elfogyasztásával visszanyerhetnék szépséges bájaikat. Szóval elindul a küzdelem egy mindenki által ismeretlen világba, ahol tét egy csillag, hm, jobban mondva egy nő, aki Tristan főhősünk jobbján éli át a számára furcsa és különös dolgokat, mert ő ugye egy csillag, azt hiszem most már sikerült mindenkit megkevernem, de elsüthetném a szokásos maszlagot: Győzzön a jobbik!

Negatívum: ha szívemre teszem a kezem, akkor be kell ismernem, hogy érezhető volt a történet befejezése, de most álljunk meg egy szóra, mert ugye ez mese, na már most a mesékben mindig (nem mindig) főhősünk győz és szerelemre talál. De hát ez mese. Szóval már a legelejétől így fogtam fel a dolgot. De azért ezen kívül volt egy kis vontatottság az elején, de aztán a fal megtétele után máris nincs okod unni a múvit.

Értékelés: valaki azt írja nagyon jó, valaki azt, hogy rossz, most akkor én hova is álljak, de ahogy az már lenni szokott, sehova se állok be, hanem elmondom az én szerény kis véleményemet. Kezdjük is el: a történet, az mesés, gondolok itt a műfajra és magára az élményre. Inkább ilyen tündérmesés vagy nem tudom milyen filingje van a filmnek, de az biztos, hogy nem volt rossz, sőt. A kiszámíthatóságot már a legelején félretettem a fejemben és azt mondtam, hogy nézzük csak, hogy mi is ez. Nem csalódtam. Csöpetnyi akció, sok kalandos megoldással, ahogy azt megszokhattuk egy kis drámai töltettel és egy kis csavarral is (De Nironk kilöki Tristánunkat). Na meg ki nem lehet felejteni a fantasy kifejezést a sorból, ami leginkább érvényesült a kaland mellett. A sok duma után, azt mondom a történet jó, de ezt csak a különböző „kiegészítők” tudták jobbá varázsolni. Ide tartoznak a színészek: voltak hírességek bőven, elég csak megemlíteni De Nirot, Miller kisasszonyt, vagy akár Pfeiffer boszinkat. Ezeket az embereket se láttad még ilyen helyzetben, de hát a színésznek mindenhol, minden körülmények között meg kell állnia a helyét. Szóval a színészek, Pfeiffer jót alakított, annyi szent, De Nironk is odatette magát és akkor még nem is dicsérem tovább. A két főszereplő is jó volt, a szokásos „szerencsétlen” figurákat választották ki rá, hiszen egy fiú, aki eddig semmit nem tudott a világról, mert a fal mögött élt, míg egy lány, aki ugyancsak semmit sem tudhatott, mert hát ő ugye az „égből pottyant” le ide. Nekem tetszett mindkét főszereplő, bár túlzás lenne kijelenteni, hogy ők voltak a legjobbak a vásznon. Ami mellett nem lehet azonban szó nélkül elmenni az a humor, mert abból azt kaptam, amire nem számítottam, hiszen ezt nem kalkuláltam bele a két órába, és volt okom meglepődni. Nem volt sok, de ami volt, az igenis jól hatott az emberre, elég csak megemlítenem a hercegek neveit, vagy haláluk utáni „hospitálásukat” a történésekhez. Szóval ez nagyon jó pont volt nálam. Azt hiszem ennyit mára, kifogytam a dicsérő szavakból, mit is mondjak, mindenre számítottam, de azt kell mondanom minden várakozásomat felülmúlta e múvi. Zárásként ez itt a reklám helye: mindenkinek látnia kell!

9/10

Trailer

Bővebb infó

Képek a filmből majd!

Címkék: 9 stardust csillagpor

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr84212527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása