Miss Potter

inmfc - 2007.10.23. - Szólj hozzá!

Miss Potter

P

otter: Valahol már halottam erről( de persze nem Harry), és utána keresgéltem, hogy mitől is olyan ismerős ez a név számomra, aztán erre akadtam, és máris tudtam, hogy ki ő, hiszen nem más, mint Beatrix Potter, aki  Anglia „leghíresebb képeskönyvrajzolója és írója, aki ruhákba öltöztetett, emberi tulajdonságokkal rendelkező állatfiguráival lett híres”, nah igen, így már rémlik valami. A lényeg a lényeg, hogy ezután meg kellett néznem. És azonnal időt szántam erre a múvira.

A sztori: főhősünk (Potter) telis-tele van ötletekkel és „barátokkal”, amelyeket a rajzoláshoz használ fel. Mert valami hihetetlenül szép dolgokat tud rajzolni, csak hát szülei a kezdettől fogva nem nagyon figyelnek gyermekükre, és rajzolási képességeire. És nem értik, hogy miért utasítja el minden „beprotezsált” kérőjét, amikor házasodnia kéne, mert hát abban az időben az volt a divat, és nem az, hogy egy íróasztal fölé hajolva rajzolgattunk figurákat. Majd miután felnő főhősünk, megpróbálja „áruba bocsátani” portékáját, amelyre egy kis idő múlva, le is csap az egyik kiadó. És sok küzdelem, hitetlenség után megjelenik az első könyv, amely azonnal meghozza a sikert és a szerelmet is egyben. De hát szülei még mindig nem „hisznek” a régóta felnőtt gyermekük szenzációs képességében. Ez azonban főhősünket nem tántorítja el a céltól, mint ahogy az sem, hogy összeházasodjon élete szerelmével. Vagy mégis?

Negatívum: ide talán a befejezést írhatnám, mert - én legalább is - nem kaptam egy egész képet a filmről, értem ez alatt, hogy a vég egy picit hiányos maradt, az oké, hogy a réten kezdődik és fejeződik be, és a végén hallhatjuk a további történetet, csak jó lett volna még még ezeket is a vászonra vinni, mert így a keret számomra kevésnek tűnik, valamint ott van egy erős kezdés után egy visszaesésnek mondható fejezet a film középtájékán, amelyen a drámai rész, azaz a műfajváltás se segített sokat, aztán ezután jön az említett elszúrt vég.

Értékelés: Ami azért jó, az jó..A maga műfajában: lásd életrajz, dráma, igenis nagyon jó darab, persze ehhez mindig kell egy igaz történet, amikre, ahogy azt láthatod már korábbról igenis kapható vagyok, és kell egy jó szereplő. Itt igazából minden megtalálható. A történet: ahogy mondtam, megtörtént eseményről szól, egy kis filmes plusszal megspékelve, a (fő)szereplőink: Renée Zellweger és Ewan McGregor nagyon jók voltak. Mindkettejüktől megszokhattuk már, hogy ha kell, odateszik magukat, és most is hasonlót hajtottak végre, bár Ewan barátunk furcsa volt ebben a szerepben, talán túlságosan megszoktam, hogy Obi Wan Kenobit játszva Skywalkerrrel küzd, nem pedig kacsákkal, nyulakkal meg mi egymás, de persze itt is megállta a helyét! Aki egy jó filmre vágyik, annak ajánlom e film megnézését, amelyről elég sok mindent nem tudtam így futtában leírni, de talán ez is elég volt ahhoz, hogy valakinek tényleg felnyissam a szemét, hogy ez egy jó kis életrajzi filmecske. De nem tudom, hogy ki mindenkinek mond ez a név valamit elsőre, de egy biztos, hogy ezután a filmfelkeltés után már mindenki tudni fogja ki volt Beatrix Potter!

Ezek után visszatérve az internetre, a film megnézése után azt vettem észre, hogy még most is kapható pár darab Beatrix Pottertől, ami „állatinak” mondható, mert hát a 20. század első felében lázadozott szülei ellen és kezdte el rajzolgatni később híres állatkáit!

 8,5/10

Trailer

Bővebb infó

Képek a filmből: 1 2 3 4 +

Címkék: miss potter 8.5

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr85205463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása