Stranger than fiction

inmfc - 2007.10.05. - Szólj hozzá!

Felforgatókönyv

S

okat váratott magára, mert mindig volt valami ami beelőzte, de most megcselekedtem, amit megkövetelt a haza, magyarul: megnéztem. Nem is tudom, talán az ismertető vonzott annyira, mert ilyet nem mindennap lát az ember, és már nagyon kíváncsi voltam, és ez a kíváncsiság így utólag beismerve nem bosszulta meg magát.

A sztori: főhősünk éli mindennapi „mechanikus” életét, mindent (másod)percre pontosan tesz meg, a fogmosást, a lépteit az úton, minden nap ugyanakkor és ugyanabban az időben hajtja végre. És nem ismer változást vagy talán szebben mondva: nem is kér a változásból: hisz így jó neki. Aztán eljön az a nap, amikor megváltozik minden. Amikor egy női hang, narrátor formájában kommentálja élete történet, de persze csak ő hallja ezt. És a narrátorunk mindig tudja mi lesz főhősünk következő lépése. Aztán megismerkedik egy adócsalással vádolt nővel, akit már a legelején kinéz magának, majd persze felkeres egy embert aki tud neki segíteni, hogy honnan jön a hang és miért. Majd egyszer kiderül az igazság, hogy a híres írónő legújabb könyvének főszereplője, életstílusa, karaktere, életvitele tisztán, teljes mértékben, száz százalékig megegyezik főhősünk életével, és kimondható, hogy ő a főszereplő a könyvben. Csak egy baj van, hogy írónőnk minden egyes műve eddig halállal végződött. Míg főhősünk még szeretne élni nagyon, nagyon sokáig. És elindul a „küzdelem” a halál elkerülése ellen. Vajon sikerül -e?

Negatívum: Ide vehetem azt, hogy nem sok izgalmat hozó film, szóval úgy igazán nincs miért lerágni a körmödet, igaz én is tudom, hogy vígjátéknak írják, de ha ebbe belegondolok, akkor azt is kijelenthetem, hogy attól is olyan messze volt, mint Makó Jeruzsálemtől. Nem lehet úgy igazán sehova besorolni a filmet, ez egy olyan univerzális film, mert minden kategóriából megtalálható benne egy pici: vígjátékból, romantikából. Aztán a film vége, úgy igazán, én se gondoltam azt, hogy a nő megmeri húzni azt, hogy egy ember csak azért haljon meg, mert ő egy könyvet szeretne kiadni. Azért ez sejthető volt, talán nagyobb lett volna a szenzáció, ha tényleg meghal főhősünk. De hát nem így lett. Plusz még ide kell tennem az asszisztens csajt írónőnk mellett, aki nem igazán passzolt a képbe, kevés volt ő, talán több szerephez kellett volna juttatni, jobban bele kellett volna vonni őt is a történésekbe.

Értékelés: Érdekes egy film volt, ez a megfelelő szó. Minden a helyén volt, a számok a képernyőn, maga a történet, Ferell játéka, tényleg minden. Ferrell azonban szerintem nagyot alakított, őt is már láthattuk mindenhol, főleg komédiákban, de most egy ilyen igazi szürke figurát kellett megformálnia, és ez szerintem jól sikerült neki. És akkor nem is beszéltem Emma Thompsonról, aki a szokásos (számomra az) jó formáját hozta, ő jót nyújtott és kész. Maga a sztori odatett a rendszernek, a szereplők is jók voltak. Úgy igazán ez egy jó kis esti filmnek nevezhető, de az biztos, aki megnézi az jót mulat rajta, és most így a végére megtaláltam a helyes szópárosítást, az ember nem is nevet sokat, nem is sír, nem is szenved a nézés közben, hanem jót mulat rajta egyszer, a többszöri nézés talán már nem biztos, és ez a kijelentés sem biztos hogy megállná a helyét, ki tudja?

8/10

Felirat

Trailer

Bővebb infó

Képek a filmből: 1 2 3 4

Címkék: 8 stranger than fiction felforgatókönyv

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr40187684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása