Miért hagytuk, hogy így legyen?

inmfc - 2009.05.10. - 5 komment

A poszt megszületése egyúttal vallomás részemről ti felétek, az olvasók felé, amiért az utóbbi napokban picit háttérbe letettek szorítva. Jöhet is azonnal a kérdés, elsősorban önmagamhoz: Miért, is hagytam, hogy így legyen? Nem nevetni, éppen Koncz Zsuzsa (meg Illés) klasszikusát gyűrtem, mikor eszembe jutott, hogy tényleg miért is? Miért is maradtak el a kritikák, inkább értékelések, vélemények, erre a hétre így visszatekintve. Nos… szóval… nem akarok én itt kibúvót keresni vagy ilyesmi, egyszerűen a helyzet az, hogy kellett egy kis pihi, a nagy rohanás után, meg a nagy rohanás előtt, elsősorban egyén szoc. problémákra gondolok itt, melyek így vagy úgy, akarva-akaratlanul hatással vannak, voltak, akár lesznek az oldalra is. Sajnos. Ez az egyik ok, tehát egy kicsit félretettem minden filmet, és úgy éltem az életem egy darabig. Bár ez, utólag, veszélyes próbálkozásnak tűnik, tűnhet, mert komoly elvonási tünetek jelentkeznek, ha nincs kéznél egy adu ász, egy sorozat például. Ez is a másik ok a fentebb említett hiányra. Egy darab sorozat. Egy darab, ami behálózta a hetemet minden napra, órára, és percre pontosan. Ilyesmi pedig, jó régen fordult már elő velem…

 
Újra csak a poszt címében feltett kérdéssel tudok pedálozni, és élni akkor, amikor azt kérdezem magamtól, mi tartott ennyi ideig? Mi tartott neked ennyi ideig, kedves inmfc, hogy egy ilyen jó sorozatot eddig nélkülöztél, otthagytál a polcon jól megporosodni. Válaszolok a kérdésre: nem tudom. Mindenki látta már, aki akarta, szerette volna, még a kocka alakú készülékben (fúj szinkron) is vetítették, szóval tényleg felfoghatatlan, hogy csak most. Lehet ezek a fránya előítéleteim, sőt biztos, amik azt mondatták velem, hogy ez bizony neked nem fog bejönni. S igaz is, eddig nem nagyon rajongtam az ilyen fiatalos, inkább tinis sorozatokért, de most valahogy mégis ezt látva, sokkal fiatalabbnak érzem magam, és legszívesebben repülnék is ki azon nyomban. Haha... Oké, ez most ilyen mézes-mázos szöveg volt, részemről, mintha ott is minden csillogna, villogna, pedig nem erről van szó…
 
Kapunk itt hideget-meleget. Más megközelítésbe helyezik a fiatalokat, akiket eddig tényleg csak „egy oldalról” láthattunk. Na most ezt a lejárt lemezt lecserélték, újat tettek fel, ami által sokkal élettelibb, hol vidámabb, hol szomorúbb részekkel mutatják be az élet habos, meg nem habos oldalát a fiatalok szemszögéből. Akiket pedig egyáltalán nem kell félteni, mert vigyáznak ők magukra. Néha bajba keverednek, néha a családdal együtt élik át a melegebb zűröket, veszekedéseket, de igen, ők akkor is a barátok, heten, nyolcan (meg még sokan), ha éppen közöttük sincs minden rendben. Szex, félredugások, pia, drog, és számtalan probléma, harc az élettel, az életért, egymásért. Ez tényleg Wild World, ahogy azt éneklik egy bravúros befejezés, évadzáró során. Nincs sok epizód, pont annyi, hogy mindenkire jusson egy, ahol ő lehet a központi figura. De nem, ez nem elég, mert a többiben is ott van, szerepel, ami által állandóan új és új arcáról ismerhetjük meg őt, az illetőt. Aztán az évad végére már teljes képet is kaphatunk róla, nem csak róla, hanem mindenkiről. Ami aztán a következőkben a feje tetejére áll meg fordul. A fiatalok, akik amellett, hogy bulizósak, pimaszok, szemtelenek, lazák, amellett számtalan akadályt kell leküzdeniük az életük ama szakaszában. A legnehezebb kor az, és ezt a sorozat igazán jól fogja és mutatja meg. Valamint, telis-tele olyan problémákkal, és gondokkal pakolja meg fiataljaink hátát, amelyek nagyon igazak erre a világra. Elég csak kiindulni a fiatalokból, és máris a kézben a nem kicsi társadalomkritika például.
 
Az eddig három évet megélt sorozatból, az első kettő, ami joggal mondhatom, állíthatom mindent visz. Annak ellenére, hogy az első lazább, könnyedebb, vidámabb, vígjátékosabb évadja után a készítők mertek nagyot húzni azzal, hogy azt a másodikban a háttérbe szorították a dráma mögé. Ám ki hitte volna, ez is jól sült el, mint minden. Az egész nagyon együtt volt, jó volt, szórakoztató, elgondolkodtató, érzelmek széles repertoárját "kiváltó" részekkel. A színészek pedig nagyon megoldották a feladatot. Mindenki megtalálja a kedvencét, a kedvenceit, akiben talán kicsit magára ismer, vagy mit tudom én. Nincs mit kertelni, ezzel (a produkcióval) itt sokaknak megnyílt az út, oda… tudod hova… A még nem említett harmadik egy kicsit gyengébb mivolta ellenére is tartotta a szintet, az új gárdával. Bár az igazság az, hogy a régi, eredeti arcok nagyon gyorsan belemásznak az elménkbe, és nem is lehet, őket kitörölni, egy ideig, soha. Ezért fura volt a legelején hozzászokni, az új társasághoz, de aztán csak sikerül ez is. Mindent és mindenkit dicsértem itt már, talán még az introt, a jó zenéket emelném ki, melyekből bőszen lehet válogatni, ha éppen valakinek valami nagyon megfogta a fülét… Egy kis saját vélemény ide: ez azért mindent visz!
 
Nem csak emiatt, hanem alapból is egyszer újra kell nézni, mert annyira lehengerlő (nem, nem kérek Amerikából, csak a „tiszta” Angliából). Tényleg annyi és annyi mindent lehetne róla még regélni, de sok helyen már úgyis nyilatkoztak róla, ennél jobban, ennél részletesebben, szóval lehetne ezt reggelig nyújtani, mint a rétestésztát, de hiába, inkább látni kell, must-see. Vagy aki látta, az meg úgyis tudja éppen miről is próbálok itt már sorok óta szót ejteni, meg karaktereket „pazarolni”. Ez a Skins. Legyen ez is a zárszó, részemről. Skins.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr741114105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AldoWinnfield 2009.05.11. 00:38:02

Kb. akkor kitaláltam, hogy melyik sorozat a ludas, amikor leírtad, hogy egy sorozat a hibás:) csak egyetérteni tudok, éljen a SKINS!

nyuszisz 2009.05.11. 05:43:22

Az első 2 évadot nekem is sikerült mindent félretéve megnéznem. A harmadikkal meg egészen belassultam.

tmichel · http://filmdzsungel.tumblr.com 2009.05.11. 15:49:02

nekem még napokkal utána is eszembe jutott egy-egy jelenet. tényleg elgondolkodtató. a zene pedig... én nem találok szavakat rá, sokszor szól még most is.

VVega · https://debugme.eu/ 2009.05.11. 23:57:48

Akkor lehet, hogy én is bevizsgálom :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.05.15. 12:17:35

Én egy film ínséges időszakban "vizsgáltam be" az Aliast, mondtam is, hogy csak egy-két részt nézek meg, aztán már az évad közepén jártam, akkor azt mondtam, hogy biztos nem nézem meg a 105 részt, az első évad végén abbahagyom. Aztán már a második évadnál jártam...:)No mindegy két és fél/ három hét alatt lement:)
süti beállítások módosítása