Beowulf

inmfc - 2008.01.20. - 2 komment

Beowulf

Legendák lovagja

/2007/

Felirat Trailer Bővebb infó

Intro

Egy film, amelynek hatalmas visszhangja volt a „megjelenés” pillanatában. Mert voltak, akik szörnyűnek, míg voltak akik jónak vélték a 3Dben összehozott darabot, amelynek alapja nem más, mint egy germán legenda, ahogy azt megtudtam. Továbbá azt is csiripelik a madarak, hogy a sztori néhány helyen „csúnyán” meglett változtatva, elég sok lényeges dolgot kihagytak a készítők, de hát ez már csak hab a tortán.

A sztori

A dánok miközben ünneplik a leghatalmasabb uralkodójukat beállít egy Grendel nevezetű óriás, aki (nem bulizni jött) a hangos éneklés, ricsaj miatt végez majd’ mindenkivel. De persze a hatalmas király életben marad, és azonnal világgá kürtöli, hogy „mindenét” odaadja annak  a bátor harcosnak, aki legyőzi neki Grendelt, és hát jön, lát, - győz? - Beowulf, a gót harcos.

Értékelés

Ahogy írtam egy eposzra, legendára építkezik a történés imitt-amott. A kezdéssel be le csapunk a lecsóba, mert máris az ünneplés kellős közepén találjuk magunkat, amikor is megjelenik az óriásunk.

Aztán a történet közepe már „izgalmasabbra” sikeredett, ha lehet ilyet mondani, mert azért itt se sikerült lenyűgözni engem. A lényeg, hogy jön Bewoulf, akinek karakterét azért a későbbiekben kielemzem, szóval megjelenik, hogy ő majd rendet tesz, és sikerül is neki félig a terve, csak hát nem tud nemet mondani az anyuka vágyának, kérésének, szépségének.
Majd a végkifejlet már a jó előre kigondolt forgatókönyvvel végződik, hiszen egy kicsit érezhető volt ez. Na de azért annyira ne szóljuk le, bár annyi leszögezhető, hogy történés szempontjából nem tartozik a legjobbak közé, és még finom voltam.

Aztán erre a 3d-s lényegre rátérve, annyit írhatok, hogy én sokat nem szólhatók a 2d-mel, stb…, de annyit még én is megállapíthatok, hogy ez nem volt annyira acélos képi megjelenítés, mint azt előre várni lehetett. Hiszen ide tenném azt akkor, hogy az ember valamiért ilyen technika hátterében borzasztó sok helyszínt várna, de igazából a készítők úgy látszik másképp gondolták… És akkor a szereplők kinézete, jelleme már megint csak hagy némi kívánnivalót maga után. Gondolok itt Wealthow királynő ábrázatára, hát sajnos el kell ismerni, hogy elég gyászosra sikeredett. Még talán-talán Beowulf karaktere, „kinézete” lett a legjobban eltalálva, de azt egy picit meg elhomályosítja az állandó öntelt felkiáltás, hogy én vagyok Beeeewoulf. Na de azért persze Antony Hopkinsra, mint a királyra is mindenki ráismert, csak hát őt meg nem kellett sokáig csodálni. Az egyetlen pozitívumként lehetne megemlíteni Angelina Jolie-t, mint Grendel anyjátJ. Na de a viccet félretéve sokan dicsérik a filmet, a varázs, maga a hangulat miatt, de engem valahogy nem „kapott” el ez az érzés, elég csak emlékezni a „Kiveszem a szívedet” jelenetre, ahol karddal nem, de a kezével elérte a amit akart, szóval az nekem egy kicsit már sok volt.

Mindent összevetve a történetet aligha lehet „szenzációsnak” nevezni, míg az „animáció” 3d is néhány helyen, vagy összességében kudarcot vall. Persze gondolom jó pár ezer forintot kifizetve sokkal jobb és szebb hatás érte volna az embert, de valahogy nem tudnám elképzelni, hogy ezt még egyszer én megnézném, hiába kedvelem a történelmi, meg ilyen mondai dolgokat, ez számomra csak az év egyik legnagyobb csalódásaként vonul be a történelem könyvekbe.

Pozitívum

A zene azért jó választás volt, vannak egész élvezhető pillanatai a darabnak

Negatívum

A történet, és a képi világ, és egyéb abszurd dolgok

 

Outro

Nem akarom kifelejteni Robert Zemeckis nevét, aki a Vissza a jövőbe!-trilógia és a Forrest Gump rendezője (na azok nekem jobban bejöttek), és  úgy hírlik, hogy ismét azt a technikát alkalmazta, amelyet már három évvel korábban a Polár expressz című filmjével csúcsra fejlesztett. Nem tudok hozzászólni, hisz nem láttam, de azért érdekelne. De visszatérve erre, ez nem volt jó, sajnálom.

Pontszám

4/10

Címkék: 4 beowulf

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr30304390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2008.01.21. 13:21:31

Nekem tetszett, nem untam magam rajta, szóval jó volt na:D

attttti 2008.07.30. 18:05:41

Én már sírtam a röhögéstől a végén...
Beowulfot én bedugtam volna az első kisegítő iskolába ami a környéken van XD
Az a "sárkány hajjá má meg dicsak kitépem a szíívedet" jelenet eszméletlenül fárasztó volt, bedugja a kardot épphogy csak nem éri el erre mit csinál az okos ember? Csak a markolat végét fogja meg ahelyett hogy az egész markával fogja? Nem, levágja a karját, bazzeeeeeee
süti beállítások módosítása