The Seeker: The Dark Is Rising

inmfc - 2007.12.29. - 2 komment

Ébredő sötétség

E

gy újabb fantasy, amelyet a trailer megtekintése óta nagyon vártam. Hiszen azért ebben az évben, még ha nem is 10 csillagos fantasy filmeket láthattunk, de annyi biztos, hogy az ilyen típusú darabokból nem volt hiány. És mivel az eddig megnézettekben nem nagyon volt okom csalódni, így nagy nyugalommal, és kellő várakozással figyeltem e filmet, hátha egy újabb jó film fog bekerülni a fantasys filmek amúgy se szerény világába.

A sztori: egy fiúról szól, aki dec 21en tölti be a 14. életévét, s miután elkezdődik a téli szünet, főszereplőnk egyre érdekesebb dolgokat vesz észre maga körül, amelyek megmagyarázhatatlanok számára és számunkra. De nem kell sokat várni, kiderül az igazság, hogy ő az „Idősek” nevű hallhatatlan társasághoz, harcosokhoz tartozik, és ő a Kutató, akinek meg kell találnia a jeleket, hogy a sötétség, a Gonosz „ne árassza el a világot”. Azaz egyszerűen, röviden, tömören, ahogy az már lenni szokott, egy 14 éves kisfiún a világ szeme, hisz csak ő mentheti meg a világot, azzal hogy megtalálja a jeleket (hatot) egy bizonyos napig. Ennyi.

Negatívum: döcögős kezdés, ami lényegében teljesen váratlanul ért, aztán azért az események beindulnak, majd a jól bevált sablonos körítés végén egy elég rossznak mondható befejezéssel zárul a történet.

Értékelés: ahogy mondottam sokszor, engem hidegen hagy az, ha valaki azt írja egy filmről, hogy rossz, mert addig, amíg be le nem pillantok, addig, ahogy a politikusok szokták mondani: „nem nyilatkozom”. Miért is tértem ki külön erre? Mert több helyen is olvasni lehetett, hogy mekkora bukta volt ez a film kint, s pontos adatokat nem tudok, de lehet, hogy hazánkban is. És akkor ide tenném még a fantasztikus Imdb-s pontszámot, amely jelen pillanatban már az 5öst sem éri el. Ezek alapján tehát meg se néznénk, mert ez úgy ahogy van, elnézést a kifejezésért, kukára van ítélve. De nem. Mert megnéztük, miért ne, ahogy haverom mondja: megtehetjük. És akkor nem akarok hülyeséget mondani, de következzen az értékelés! Maga a történet nem nagy szám, mentsük meg a világot, azt bízzuk egy kisfiúra, aki persze hatalmas erővel bír, és a végén persze a jó mindig elnyeri jutalmát. Ez a siker receptje, vagy inkább volt, valamikor még régebben, mert látható a mai közönség erre nem vevő. S ahogy már beszámoltam arról, döcögős kezdés, majd a cselekmény szépen lassan csordogál előre, érdekel a dolog azért, hiába tudod a sablonos sztori végkifejletét, de nem hogy, egyszerűen lezárták volna az amúgy se szenzációs sztorit, nem, akkor még egy jó gyenge befejezést is sikerült odapakolni a végére. Szép volt mondhatom. De hát tudjuk, hogy ez a fantasyk már csak ilyenek, a jó jön, győz, közben megjelennek mindenféle alakok, lények, de ez a lényegen nem változtat. Ami a stílust illeti, akkor most ezzel folytatnám. Mert idevág, valahol azt olvasom akciófilm, LOL, hát elég érdekes lenne, na nem baj, a lényeg, hogy ez inkább fantasy, kaland, kis drámával megfűszerezve. A kaland rész a szokásos, utazunk az időben, és így tovább, a fantasy, az több és jobb is lehetett volna( tudom telhetetlen vagyok), míg a drámai rész csak a hab tortán, ikertestvér eltűnése, a világ megmentése. A szereplőkről annyit, hogy a kisfiú nem volt rossz, de nem is volt valami igen jó választás, mert nekem spec. a Terabithiás szereplők jobban „bejöttek”, de ez csak egy vélemény. Ott valahogyan jobban átadták a sokszor említett filinget. Míg itt főhősünk egy picit gyengébben teljesített. Nekem nem jött le az ő megformálni kívánt karaktere. De ez az én véleményem. A stílust kitárgyaltuk. Jöjjön akkor a végszó, ez egy számomra felemás film volt, hiába próbáltak volna elijeszteni ettől a filmtől, azért ez nem volt olyan rossz, kérem szépen. Én azt mondom mindenki megnézheti nyugodt szívvel, mert az egyszer nézhető kategóriába sorolható, bár igaz, hogy a többszöri nézés már nem biztos, hogy ajánlatos. Marad a pontszám kérdése /amelyet egyben már csillagok jelölésével is fogok ábrázolni/, hiába a sok negatív komment, érv, azért szerethető egy történet ez, bármenyire sablonos, azért azt elfelejtjük, és tudunk figyelni, kellőképpen „izgulni” a történetért, ezért én ennek a múvinak „dobok” egy

5/10

Felirat

Trailer

Bővebb infó 

Címkék: 5 the seeker the dark is rising ébredő sötétség

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr21277860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2007.12.30. 13:23:29

Tegnapelőtt néztem én is, nálam az év top 10-be benne lesz, de a rossz filmek kategóriában:) Írtam is róla valami lehúzást:)
Rossz film volt na:)

· http://filmkeltes.blog.hu/ 2008.03.23. 01:51:26

A fiú a jelkereső, én meg a barom, hogy megnéztem ezt a filmet. :)
Halál unalmas, ultragyenge bénaság. Körülbelül annyira kötött le, mint egy parlamenti beszéd!
De hát az ilyen semmit érő marhaságokra is szükség van, hiszen ezek által jobban tudjuk értékelni a valódi értékkel bíró mozikat. :P
süti beállítások módosítása