The Amityville Horror

a gépész - 2008.03.22. - 4 komment

A rettegés háza

/2005/

 

 
Felirat Trailer Bővebb infó

Intro 

Valamelyik nap a kezem ügyébe került ez a film. Úgy voltam vele, hogy már láttam, és anno nem tetszett és így most se pazarlok rá több időt. Aztán valahogy mégis keresgéltem a neten és rá kellett jönnöm, hogy nem is azt a filmet találtam meg, amit már korábban láttam. Szóval a lényeg, hogy két Rettegés háza című film készült. Darkness és Amityville horror néven. Na én a Darkness-et láttam és az felejtőssé vált. De így mégiscsak megnéztem a „névrokonát”. És milyen jól tettem.

 

A sztori

Nem koptatnám sokat az ujjaimat, mivel az alapsztorit már félmondatokból is ki lehet találni. Szóval Amityville-ben az Ocean Avenue 112. házában bizarr jelenségek történnek. Egy apa egyik nap úgy dönt megöli az összes családtagját. Hogy miért? Mert a ház azt mondta. Ahogy az lenni szokott ezután jön a letartoztatás és kihallgatás. És jönnek az új lakók. És a horror újra elkezdődik. A múlt megismétli önmagát, vagy mégse? Sikerül túljárni az agyafúrt ház eszén?? Sikítások, sírások, nyikorgások törik meg az éjszaka csendjét. És ahogy az lenni szokott egy halott kislány is bejön a képbe.

 

Értékelés  

Nem voltak nagy reményeim a filmmel kapcsolatban. Úgy gondoltam, hogy én már a horror műfajból mindent láttam. Ebből az „alműfajból” meg ugye Dunát lehet rekeszteni. Itt arra gondolok, hogy van egy ház az erdő közepén, ahol gyilkosságok történtek, és mindenféle sötét erők laknak errefele. Na igen. Ugye mindenki emlékszik az Átok című film két részére, vagy éppen A titkok kulcsa című filmre. Megmondom őszintén nekem ezek a filmek is tetszettek. Lehet, hogy velem van a baj, de nekem bejönnek az ilyen rémisztgetős horrorfilmek. De ez valahogy más volt. Már csak azért is mert a film producere nem más, mint Michael Bay. Ez a név biztosan jól cseng az akciófilmek kedvelőinek. De itt nem az összetörött kocsikat és a megannyi szétlőtt dolgot kellett kifizetnie, hanem inkább azt, hogy minél hihetőbbnek lásson ez az alkotás. Na és akkor itt pihenjünk is meg egy kicsit. Ugyanis a film állítólag igaz történeten alapul. Tehát a forgatókönyvét úgymond az élet írta. Állítólag!!

Ugyanis 1974 november 14-én ebben a házban Ronald Defeo – a hiedelem szerint – a ház unszolására meggyilkolta szerető családját. A történtek után a Lutz család költözik be megnyugvást remélve. Aztán, mily meglepő ugyanaz kezd történni az apával, mint korábban Ronald-dal. Hogy a történet mennyire igaz, vagy csak kitaláció-e az egész én abba nem szeretnék beleszólni. Döntse el mindenki maga. Egy biztos, hogy a filmet úgy jobban el lehet adni, ha már van valami valóságalapja. Azonban azt is sikerült megtudnom, hogy azóta is élnek abban a házban és eddig még nem panaszkodtak.

Amúgy a film nagyon jól kezdődik. Remek vágásokkal nézhetjük végig, hogy a szerető apából, férjből, hogyan lesz egyik nap alatt gyilkológép. Ezután jön a sok tipikus horror rész, amit sikerült élethűen elkészíteni, és néhol még akár meg is lehet ijedni egy picit. Ami talán picit kilóg a sorból az a befejezés. Úgy gondolom többet ki lehetett volna hozni belőle. De ez persze az én véleményem.

Egy szó, mint száz. Nekem tetszett, és melegen ajánlom minden horrorkedvelőnek.

Szereplők

Korábban nem nagyon tudtam róluk semmit, később azért arra jutottam, hogy ez csak az én tudatlanságom. Mivel az apát – Ryan Reynolds -  már megcsodálhattuk korábban a Penge Szentháromságban, illetve a Füstölgő Ászokban is megmutatta magát. Az anyát játszó Melissa George-nak (30 days of night, Kisiklottak) viszont tényleg kevesebb filmje van.

Egyébként a színészek nem tettek hozzá többet a filhez, mint amennyit muszáj volt, de el se vettek belőle semmit. Talán leginkább a kisebbik fiú (Jimmy Bennett) játéka fogott meg. Szerintem róla még sokat fogunk hallani.

Pozitívum

Színészek játéka nekem bejött. Vágás. A film eleje. Igaz történetek alapján.

Negatívum 

Tipikus horrorfilm, a jól bevált módszerekkel. A vége.

 

Outro

Végezetül elmondhatom, hogy nem bántam meg, hogy megtekintettem. Bár semmi újat nem mutatott, de azért mégis kilóg a műfajból. Talán azért mert állítólag igaz történet alapján készült. De a neten kutagodva rájöhetünk, hogy talán mégse. De nem lövök le semmit. Nézzen utána mindenki, akit jobban érdekel.

 Pontszám

 

8/10

  

Címkék: 8 the amityville horror a rettegés háza

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr49392168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

· http://filmkeltes.blog.hu/ 2008.03.22. 13:58:44

Elmegyen kategória. Nálam csak 6,5/10.

jamesb · http://filmhirek.wordpress.com/ 2008.03.22. 18:06:04

Nem roszz film, egy hatost-hetest megér. Személy szerint nem kifejezetten bírom Reynolds-ot a vígjátékaival együtt, de itt tényleg meglepően jó volt.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.23. 12:47:24

A Texasi láncfűrészes után joggal reménykedhettem egy másik jó horrorban. Azonban ez csak olyan nézhető lesz.

Mava 2008.03.24. 16:46:52

1x nezheto..meg a 7eventy5ive is jobban tetszet de ez van :D
süti beállítások módosítása