Matchstick Men

inmfc - 2007.10.09. - 2 komment

Trükkös Fiúk

A

 jánlották. Ajánlották, hogy nézzem meg, mert ilyen meg olyan jó. Elhittem és jól tettem, persze biztos forrásból értesültem, hiszen egy haver mondta azt, hogy ezt nem hagyhatom ki, és milyen igaza volt, de még mennyire. Pedig ha most megkérdeznéd azt se tudnám megmondani, hogy mikor készült. Egyszerűen ez volt az a film, amihez odaültem, és nem tudtam róla semmit, semmi háttérinfó, nem láttam róla trailert, de még azt se tudtam, hogy ki szerepel benne, szóval semmit. Lehet, hogy ez a titok nyitja!

A sztori: főhősünk és barátja a legnagyobb szélhámosok a világ és földkerekségen, és ezt nagyon jól teszik, mert úgy meggazdagodnak belőle, hogy csak na. Hát igen. De hát nem lehet mindig minden tökéletes,-  ezt mindig leírom, de ez most is így van – hiszen főhősünk már nem tudom milyen betegsége miatt jobban szeret bezárt helységben tartózkodni, mint kint a szabadban. Már ez érdekes, mit ne mondjak. Szóval főhősünk két betegségben szenved, az előbb említettben és a pénz és szélhámosság szenvedélyében. De hát ehhez kell egy társ is. Aki ugyancsak jól végzi dolgát. Aztán előkerül a gyerek, aki főhősünk gyereke. Akit nem is ismer, hiszen azt se tudta, hogy van neki. A történet innentől fogva megint kap egy újabb erős pontot tőlem. És a legvégén pedig a legnagyobb halat „kizsákmányolni”, ami persze a legnehezebb feladat, és ebben az akcióban a gyerek (lány) is oroszlánrészt vállal. Áh, többet nem is mondok. Ez elég volt filmfelkeltőnek! Nem akarom lelőni a poént!

Negatívum: mostanában csak jó filmeket nézek, mert nem tudok negatív kommentet hozzáfűzni a filmhez. Sebaj. Mert hát az a jó, ha nincs.

Értékelés: Még jó hogy ajánlották, mert akkor egy iszonyat jó filmnézéssel lett volna szegényebb életem és így kellett, volna meghalnom. De hát ne tereljem a szót ilyen borús vizekre, mert hát élek, és ki tudja még hány ilyen jó filmben lesz részem még életem során. Na igen. Hol is kezdjem? Az alapsztori : zseniális! Jól kezdődik, aztán előkerül a gyerek, ott a betegség, és igazán még a gyerekkel eltöltött idő sem zavart, mert az is jól volt megoldva. A tisztaságmánia és a no tv már megér egy újabb nagy adag dicséretet. – és ez még csak a film közepe, meg amit kiemeltem belőle, oly hirtelen. Aztán amikor már azt hinnéd, hogy vége a meglepetéseknek, akkor mindig jön valami új. Mert a végén személy szerint azt hittem vége, és akkor kiderült, hogy nincs, és még van hátra valami. Na mondom : „ez igen”. Tényleg ezt mondtam. Nézzük a főszereplőket: Cage, kevés rossz filmet láttam tőle, ez meg a legjobbak, közé tartozik, ha nem a legjobb. Ahogyan játszotta a beteg szerepét, az valami szenzációs volt, még el is hittem, hogy beteg, állandóan pislogott, meg csuklott, nagyon komoly volt. Hihetetlen jó játékkal, alakítással rukkolt elő, egyszerűen ehhez a filmhez szerintem pont ő kellett, ez lehet hogy túlzás voltJ. És meg kell említenem a gyereket is, ő se volt semmi. Nem hittem, hogy egy gyerek is bekerül a képbe, de jól tették, hogy bevonták, mert így teljesen különbözik  azoktól a szokásos becsaplak, aztán én húzom a rövidebbet, de a végén mégis én nyerek című filmektől. A csavarból kaptunk egy párat, így fel sem merült bennem, hogy elaludjak, vagy csak ásítsak. Többet nem írok, mert kifogytam a pozitív jelzőkből, úgyhogy nem marad más hátra, minthogy nekiesek a netnek és elolvasom más mit írt erről a filmről, (remélem nem én vagyok az egyedüli, aki ennyire dicsériJ) vagy legalább annyit megnézek, hogy hányban készült a film. Ami azonban a legbiztosabb, hogy ezt minden filmszeretőnek látnia kell.

u.i.: mivel azt mondod otthon, hogy ez állandóan csak dicsér, közben meg olyan lehúzó pontszámokat osztogat, ezért úgy éreztem itt az ideje, hogy a sarkamra álljak, remélem nem döntöttem rosszul.

10/10 !

Felirat

Trailer

Bővebb infó

Képek a filmből: 1 2 3 4

Címkék: 10 matchstick men trükkös fiúk

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr18190961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2007.10.12. 11:16:38

Mint kiderült, ez egy 2003-as film!

· http://filmkeltes.blog.hu/ 2008.04.09. 21:57:21

Másodjára sikerült megnéznem (elsőre bealudtam rajta). Hát jó-jó, de valami még hiányzik belőle.
Bizony 2003 a dátum -> Cage még remekül játszik. Méltó partnere Alison Lohman. (Kedvencem) Sam Rockwell sajnos elég kevés teret kapott, pedig ha már egyszer ő lesz az átverő, akkor bizony nagyobb hangsúlyt fektethettek volna az ő karakterére. Kár!
Ehelyett Scott elment az apa-lány kapcsolat irányába, amit egész jól ábrázolt. Mondhatjuk, hogy a tőle megszokottakhoz képest kipróbált egy más műfajt. Amit szinte hibátlanul tudott is hozni a mester.
A fordulat számomra egyértelmű volt, kitalálható. Ezért is nem tökéletes a film az én olvasatomban. Többször nézhető.
8/10
süti beállítások módosítása