Kőkemény Minnesota és Az utolsó Gyémántrablás

inmfc - 2007.10.01. - 1 komment

Kőkemény Minnesota 

M

 ikor megpillantottam, azt éreztem, hogy ezt meg kell néznem. És hát szokták mondani, hogy az első benyomás mindig jó. Én is ezt gondoltam. S miután az ismertetőt olvastam, hogy igaz történet, meg mi egymás, nem haboztam megvettem majd megnéztem.

A sztori: a főszereplőnk csak a gyerekeit akarja eltartani, ezért dolgozni kezd a „helyi” fémbányába, ahol szó ne essék, elég kevés nő dolgozik, ennek oka a sok megtámadás, inzultálás, és semmibe vesés. Persze ezt főhősnőnk nem hagyja szó nélkül, de hát senki nem figyel rá, pedig mindenki tudja, mi történik a gyárban. Aztán szexuális zaklatás áldozata lesz, és úgy dönt (elsőként a történelemben), hogy pert indít. De ez nem ilyen egyszerű történet, hiszen a szülők elfordulása, a gyerekek anyjuk iránti szégyenérzete, a régi zaklatás, a barátnő lebénulása mind-mind megtalálható a 2 órás sztoriban.

Negatívum: a legelején vontatott, és az égész filmen keresztül éreztem ezt, pedig azért elég sok történés zajlott a képernyőn, elég sok mellékszállal kiegészítve. De mégis valahogy úgy éreztem, hogy lassan csordogálnak az események. A végkifejletet most nem „bántanám”, mert igaz történetről van szó, úgyhogy erről most nem nyilatkoznék.

Értékelés: a film nem a mai kor szüleménye, (2004-es film), akkor azt mondták róla, hogy a : „ az év egyik legerőteljesebb filmje”- erre én azt mondom, hogy igaz (lehet), mert jó kis film volt. Lassan, de erőteljesen vezetett az út a végkifejlethez, amiben most nem voltál annyira biztos, hogy a számításod bejön – e. A történetről csak annyit, hogy ha ez megtörtént és tényleg így történt, akkor nem semmi. A szereplők: hát a főszereplőnkről eddig sokat nem hallottam, de számomra egy pozitív csalódást jelentett. A többi szereplő innen-onnan ismerős volt, de egy a lényeg „jól teljesítettek”. Így a végére: azt kell mondjam: az igaz történetek megszállottja vagyok, tudom, hogy mostanában nagy divat lett belőle, hogy mindenki igaz történetet gyárt, de az ember mégis másképpen nézi, és másképpen viszonyul a filmhez, ha meghalja, hogy : true story, legalábbis én ezt gondolom. A film bárkinek ajánlott, és nyugodt szívvel tehetem hozzá, hogy kötelező darab.

9/10

Felirat

Trailer

Bővebb infó

Képek a filmből: 1 2 3 4

________________________________________________________________

Az utolsó Gyémántrablás 

N

 ahát, nahát, mikre nem akad az ember a polcokon. Egy kis Pierce Brosnan múvi, Salma Hayek asszisztálásával, és Cheadle valamint Harrelson együttműködésével. Így ez a szereplőlista elég sokat nyomott a latba a „mit nézzünk meg, legközelebb” listámon. Ez sem mai darab, de hát ha az ember egy kis nosztalgiára vágyik, és nem szabad elsiklani a lényeg felett: „régebben” is készültek jó (vagy jobb: mindenki döntse el magában) filmek. Nah tehát gondoltam, jó lesz egy kis esti filmnézésre.

A sztori: híres rablópandúrjaink úgy érzik, hogy a csúcson kell abba hagyni, és az utolsó akciójukat kipipálva elmennek egyet a Bahamákra, mert hát ugye jól végezték dolgukat. De hát FBI-os nyomozó barátunk (akit már százszor felültettek) szeme mindenhova ellát, jelen esetben a Bahamákra is, és váratlan vendégként megjelenik a szigeten, mivel úgy gondolja, hogy főhőseink nem vonultak nyugdíjba, hanem következő akciójukat tervezgetik, ami nem lesz más, mint egy hajóról ellopni a fantasztikus kollekcióból kimaradt gyémántot. Aztán jönnek a bonyodalmak, egy újabb emberke tart igényt a drágaköre, de közben nyomozó barátunk nem veszi le szemét a rablóinkról, és felmerül a kérdés, hogy kié lesz majd ezután a  gyémánt?

Negatívum: Most lehet, hogy túlzok, de nem találok olyan szóra érdemes negatív kritkát. De hazudtam, mert egy szokásos c kategóriás film, semmi extra, semmi különös, csak a látványra ad, értem ezalatt a Bahamákat, vagy értheted ezalatt Salma Hayek dekoltázsát. Egy fordulat a végén, de semmiben se tér ezektől az "rablós" filmektől. Sajnos.

Értékelés: de azért nem volt rossz. A Sztori nem nagy eresztés – mondhatom, vagy inkább így gondoltam. Aztán eljutottunk a film közepéig és végéig, majd volt okunk meglepődni. Szeretjük ezeket a csavaros történeteket, csak lehetett volna belőle több is. / telhetetlen vagyok, elnézést/ A szereplők: a lista nagyon lenyűgöző volt, és nem hazudtolták meg magukat a jól fizetett színészeink és odatették magukat, így kell ezt. Brosnan és Harrelson a szokásos jó formáját hozta, igaz utóbbi szerintem jobban alkotott, mint Brosnan barátunk, de ami igaz az igaz, hogy  Salmara pedig nem találok szavakat, nem is a színészi képességeire gondolok, hanem a szépségére, már csak ezért is megéri megnézni a filmet, nem sokszor látja ennyiszer bikiniben az ember a latin szépséget. És ekkor felmerül az emberben a kérdés: hogy pár év múlva csak arra fogsz emlékezni ebből a filmből, hogy milyen "jót játszott" Salma, hát köszönöm de ezekből a filmekből nem kérek. Azt nem mondom, hogy kötelező darab, és az se igaz, amit nyilatkoznak róla, hogy fordulatokban gazdag, - mert úgy emlékeim nem csalnak : akkor egy volt belőle, de az jó volt, mert az nagyon kellett, hogy ne laposodjon el a film, és hogy ne legyen belőle alsókategóriás filmecske – de egyszer azért mindenképp érdemes leülni és megnézni.

6/10

Felirat

Trailer

Bővebb infó

Képek a filmből: 1 2 3 4 5

Címkék: 6 9 after the sunset utolsó gyémántrablás north country kőkemény minnesota

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr57182251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roli4 2008.03.24. 16:44:41

Tetszet..nezheto.:D
süti beállítások módosítása