Rapid vs Original Mozizás

inmfc - 2008.11.04. - 16 komment

 

 
Bevezetés
 
Lehet nem beszélünk, vagy nem akarunk beszélni róla, de ennek most eljött az ideje. Rapid vs Original Mozizás címen lerántjuk a leplet a filmpiac előtt, és olyan kérdésekre keresünk válaszokat, vagy olyan hibás-hibátlan konklúziókat vonunk le, saját és látott, megtapasztalt élményekből amelyekre eddig senki nem akart, nem mert felelni. Lehet, hogy neki, nekik volt igazuk. Viszont egyszer már pontot kellett tenni ennek az egész ügynek, huzavonának a végére, és ha most nem, akkor sose lett volna, vagy adódott volna erre lehetőség.
 
A mostani posztom sokat váratott magára. Többször nekifutottam már gondolatban, hogy posztba sűrítem a véleményemet erről az igencsak kényes, tabu témáról, de még többször hessegettem el a fejem felett gyülekező kisördögöt, azért, mert nem mertem nagy lenni, s mert nem tudtam "lesz e értelme". Eddig.
Mert most végre a tettek mezéjére léptem és megfogalmaztam az eddig igen csak nagy ívben elkerült originál mozizás és rapid mozizás közötti ellentéteket, miérteket, hangsúlyoznám az én szemszögemből nézve. Azaz hogyan jutottunk el ide, és miért? Mi jöhet ezután? Mi lehet a megoldás? S mi, mit tehetünk ellene, ha akarnánk, vagy tudnánk persze.
Ez egy, egyéni vélemény, amellyel lehet, de nem kell feltétlen egyetérteni, előre nyomatékosítanám. Hisz mindenkinek van saját tapasztalata, gondolata úgy hiszem, amelyet majd szépen összehasonlíthat az itt elhangzottakkal, olvasottakkal. Valamint jelezni szeretném, már itt a legelején, hogy soraimból majd árad a naivitás, a nagyfokú gyermeki kíváncsiság, a groteszkség, önsajnálkozás, szóval úgy olvasd tovább. De persze a „face to face”, meg ami a szívemen az a számon ergó, egyenes beszéd híveként, nem fogok itt mellébeszélni, következzen a fekete leves, tessék.
 
Az én időmben még bizony más volt, lehet ezt hallani a vén rókáktól, öregektől, ugye, nap mint nap. Ilyenkor (ezredszerre értesülve e fontos információról) aztán mélyen irigykedhetünk magunkban, hogy biza’ azért nagyot változott a világ, az évek leforgása alatt. Legfőképp visszájára, sajnos, és a mi hátrányunkra elsősorban. De visszatérve erre a nagyon egyszerű, és mégis borzasztóan igaz megállapításra, amely mára olyannyira örökérvényűvé nőtte, nőhette ki magát, hogy sokan talán még az időgépet is feltalálnák (gondolatban, elméletben, sőt gyakorlatban is), csak azért, hogy ténylegesen visszautazzanak, repüljenek a múltba. Abba a múltba, ahol a pénznek nem volt ekkora hatalma, abba a múltba, ahol a fillérekért lehetett a jó kis fapados mozikba, vagy autós mozikba fehéren-feketén gyönyörködni a filmes paletta jelöltjei között. Nem feketén, mint manapság az elterjedt, és szokványossá vált a hétköznapi ember számára. Legtöbben csak sunyiban, olyan álszenten, de űzik az ipart idézőjelbe téve, és fogyasztják az otthon jó melegében az újabbnál újabb darabokat, miközben a lehűtött söröcskével a jobb kézben, míg a frissen pattogatott kukoricával a bal kézben izgulnak, és készülnek rá az adott, a napi menüre. Ilyen egyszerű az egész, tehetem fel a kérdésemet?
 
Rapid mozi ingyen, otthon az ágyban, a székben, vagy „rendes” széles vásznon mozizás pénzért, fotelben, máshol. Sokan tesszük fel (köztük én is) ezt az égető kérdést napjainkban, egyre inkább, és egyre többször.
 
 
Ily egyszerű lenne az egész?
 
Miért jutottunk el idáig? Az emberek hibája, akik nem hajlandóak pénzt kiadni az élvezetekért. Vagy a forgalmazók és készítők hibája, akik busásan megkérik a dvd-k árait? Nem tudni, de egy biztos, hogy a mozi(k)ban egyre kevesebb embert látni, és nem kell ahhoz okos tojásnak lenni, hogy tudjam (tudjuk)ezért az otthoni rapid mozizás a felelős. Ugye?
Az ember inkább (tapasztalatból beszélek) otthon marad a melegben, és ott nézi meg a klasszikust, az újdonságot. Talán, mert lusta. Mert, ez így kényelmes?
 
A válasz szerintem sokkal egyszerűbb, és sokkal inkább mindennapibb. Kicsit erőltetett válasz ez, de ezt is, mint a mai világban mindent a pénzre kell fogni. Szokták mondani, örüljünk, hogy élünk. Meg tudunk élni. A pénzünket másra, azaz a megélhetésre kell költeni elsősorban. És csak ezután jöhetnek plusz, egyéb tényezők, szolgáltatások az életben. Mint mozizás, valamiféle élvezeti cikk megvásárlása és hasonlók. Persze az ember dönthet úgy is, hogy félre tesz egy kicsit a fizujából, és akkor kiélheti vágyait akár a nagyvászon előtt is. De ha nem rendelkezel saját keresettel (ami manapság sajnos egyre igazabb), akkor miből tudsz elmenni, elutazni a nagy premierre. Nehéz dolog ez. Nincs pénz, nincs nő, nincs mozi. És akkor jöhet a rapid filmnézés ingyé'. És akkor még a moziba való eljutást nem is említettem, ami nem is egy nem egyszerű dolog. Hisz van a helyzet, hogy városban élsz, és van körülötted 6 mozi, az még csak hagyján, de aki egy kisvárosban él, egy kis cinema-val, annak nagyon nehéz a dolga. Oké-oké, persze egy idő után ide/oda is elérkezik a premier film, de mégis az ember nem tud heteket várni (különösen, ha nagy durranásról van szó), és inkább eljátszadozik a gondolattal, hogy felutazik a legközelebbi városba, ott valahogy eljut a helyi moziba, és nagyvásznon élvezheti a látottakat. De aztán inkább mégse. A mai árak (tudom már a könyöködön jön ki) mellett bizony az embernek nem is jut eszébe ilyennel kacérkodni, különösen akkor, ha meglátja az üres pénztárcáját újra és újra. Én, most, itt, az anyagiak felől közelítettem a problémák okát. Persze továbbra sem tudni, hogy a tehetősebbek ilyenkor miként vélekednek, és gondolkodnak. Én megmaradok a saját kis rétegemben, ha megengeditek. Abban a rétegben, ahol, és akik csak élni szeretnének elsősorban. Ennyire rossz lenne a helyzet?
 
Be kell ismernem, vallanom nem gyakran járok moziba, most sokan biztos sóhernek, meg smucignak tartanak, mert filmszerető, filmbuzi emberként nem ülök ott minden egyes premier vetítésekor az első sorban, hanem inkább a könnyebb megoldást választva nézem meg, tekintem meg az egyes darabokat. Hát legyen. Igazuk is van, meg nem is. Nem annyira rossz a helyzet, persze, hogy sokunk ne tudna egy ezrest is félre tenni havonta, de a legtöbb esetben ennek az ezresnek, máshol van és lesz szerepe, jelentősége. Másra kell fordítani, mint azt szerettük volna. Tanulás és egyebek. Lehet kövezni, és stb...
 
Virágkorát éli a letöltés"?
 
Az internet oka? Információs társadalom, meg a XXI. század új vívmányai? Kereshetjük a felelősöket nap-nap után, de talán mindig csak erre az, egy okra, indokra lyukadnánk ki. Oldalak tömkelege, linkek száza, és megnyílik előttünk a Kánaán, úgy bizony. Az internet tehát butít, és nyomorba dönt.
Letöltések(mert hiába is szeretnénk kikerülni ezt a szót) vannak folyamatban mindenütt. Néhányan nem ismerik el, néhányan igen, de egy mindegy, majd mindenki rákapott az ízére és nem tud betelni vele. Mert olcsóbban (de még mennyire) megkaphatja a jó minőségű árut, terméket, mint ha a legközelebbi dévédésbe, boltba elugrott volna olyan ötezer forinttal a zsebében, a kezében. Persze-persze mindennek megvan az ára. De a pénz nagy úr. Erre jött rá a Tesós marketinges részleg, és egy jó idő óta, már kilenckilencvenért árulja a hol régebbi, hol újabb, hol klasszikusabb cédéket, minden extra nélkül. Jól teszi. Hisz néha-néha akad köztük egy pár gyémánt is, egy pár ígéretes filmecske is.
Te is ráteheted a kezedet a szívedre, és hangosan válaszolhatsz, arra a nem egyszerű kérdésre, hogy mit tartasz szem előtt a dévédé vásárlásakor, vagy moziba menéskor?
 
Mert ahogy a zenészek is állandóan panaszkodnak, az eladott és el nem adott cédék mennyiségére, úgy igaz ez, akár a filmekre is. Na igen. Bemegyünk a boltba, meglátjuk az árat, aztán meg se állunk a hazáig. Kicsit ez a kereslet-kínálat dolog, amit még valamikor tanultunk(tanultam), nagyon nem igaz. De ez persze nem csak a mostani témánkra, hanem úgy zusammen mindenre, és mindenkire vonatkozik. A kevés fizetés mellett az egyre csak növekvő árak egyáltalán nem mutatnak jól. Ergó ez így nagyon nincsen egyenes arányosságban. Sőt, akkor még új törvényt akarnak ott fent, amely büntetné a letöltőket, és ezzel egyúttal felrúgnák a korábbi letölteni szabad, de megosztani nem elgondolást. Nem tudom, hogy mi lesz a vége ennek az egész hercehurcának, de vannak azért még olyan körülmények, tényezők, amelyek bizony hátulütői ennek a magyar dvd kevese eladásos dolgonak.
 
Mint például a borzalmas szinkronhangok. És olyan filmek, amelyek még a mai napig nem láttak napvilágot kis hazánkban, pedig… Pedig megérdemelnék. Ilyenkor aztán megint jöhet a kiskapu…
 
A kiút, a megoldás?
 
Már ha van olyan egyáltalán? Én nem vagyok a valaki, de leírhatom az én ideáimat ezzel kapcsolatban. Tisztában vagyok azzal én is, hogy egyhamar(?) nem lesz itt olcsóbb semmi, de el kéne gondolkodni, ott a fejekben arról, hogy nem lehetne kicsit a fizetésekhez, meg a mostani állapotokhoz mérten adni a jegyeket, vagy dévédéket? De tudom, hogy erre nem holnap fog sor kerülni, nem is a következő években, előreláthatólag. De akkor is szentül hiszem, és itt következik az én naivitásom, hogy ha lejjebb vinnék az árakat, akkor nagyobb lenne (vásárló)kedv minden iránt, ami csak a „film szóval áll bármely nemű kapcsolatban”. Hisz nagyon sokan szeretnek filmeket nézni, de ha egyszer nem tudják megvenni, akkor a B lehetőségre szavaznak, és az lép életbe az esetek nagy többségében, sajnos, nem sajnos.
 
***ezek utána lehet kommentelni, bátran, hajrá, mert ez csak az én véleményem volt***

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr88749142

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.11.04. 12:33:31

Én ha tehetem moziban nézem a filmeket, de megtehetném, hogy letöltöm őket, végülis ez már nem büntethető, saját részre tölthetek, csak nem szabad továbbadni.

Egyébként el kéne gondolkozni azon,h a kevesebb lenne a jegy, többen mennének moziba, a Moziünnepen is rohadt sok látogató volt. Vagy legyen hétköznap drágább, hétvégén meg olcsóbb.

Na a szinkron meg aztán...régebben kiváló munkát végeztek, most meg egykaptafa...a fordítások is hagynak kívánnivalót maguk után, alig akad néhány zseniális szöveg, kéne még több Speier Dávid

VVega · https://debugme.eu/ 2008.11.04. 15:02:37

Én csak a látványügyileg nagyvászonra való filmeket nézem moziban. A többit letöltöm. Mostanában azonban több filmre sem vártam, vagy a kritikák eltántorítottak a nagy vászontól, ez a béna magyar forgalmazók hibája. Elég gyorsan jön az R5, ami pedig már bőven jó minőség. Hónapokat meg nem fogok várni egy filmre és (popcornnal együtt) 2000 ft-ot sem akarok fizetni egy csalódásért. Az már egy dvd ára. Amúgy feloldozva érzem magam minden torrentes bűnömért, ugyanis bőven visszafizetem a forgalmazóknak a dvd vásárlásaimmal.

Feca 2008.11.04. 16:31:52

Sziasztok!
Nézzenek oda egyre gyakrabban szólok hozzá!:-)
Elmondanám a véleményem ha valakir érdekel:
Én Miskolc közelében lakok!Namármost itt volt ez a Moziünnep.A vetítések előtt egy órával elfogytak a jegyek,mert ha jól tudom 500 Ft volt darabja.Akkor kérdem én, miért nem éri meg teltházzal, olcsóbb jegyekkel vetíteni,mint 1200ft ért 10 embernek!Vagy én gondolom rosszul?Arról nem is beszélve hogy 300 ember gondolom több popcornt meg kolát fogyaszt mint 20!
A másik, moziban olyan gyöngyszemeket, mint mondjuk a Pí vagy Boy A;-), nem hiszem hogy adnak.../akkor csak a letöltés marad/
A dvd vásárlás kérdése:Külföldön 500 000ft-os fizetésból nem nehéz kiadni 3000Ft-ot,de itthon mondjuk 80Eból még 1000 is sok,szerintem.Amúgy ,ha meglátok valami nagy klasszikust szívesen megveszem eredetiben!/azért az csak másabb;-)/

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.11.05. 09:07:52

A legtöbb dologban VVegával értek egyet.
Emellett (sajnos), olyan a munkám, hogy nem mindig tudok mindent megnézni moziban, egyszerűen egy sor dologról lemaradok, vagy amikor este kilenc körül elindulok haza, akkor már csak egyetlen dolog vonz, az pedig az ágy. Így marad a gép, meg a fülhallgató.

Engem a letöltős dologban az is motivál, hogy rengeteg olyan filmet is meg tudok így nézni, amelyik egyszerűen nem jut el hazánkba. És engedtessék meg nekem az a jog, hogy ne csak arra legyek kíváncsi, amit lenyomnak a torkomon...

Nálam a szinkron is egy eléggé kiábrándító dolog (most a Max Payne volt az utolsó csapás), sokkal jobban szeretem eredeti nyelven nézni a filmeket.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.11.05. 09:29:34

Na meg (tudom, hogy nem ez a jellemző) egy sor régi klasszikushoz egyszerűen nem lehet máshogy hozzájutni. Vagy lehetne, de én pl. látatlanban ritkán veszek dvd-t. Így azt is mondhatnánk bizonyos esetekben, hogy a forgalmazó örüljön a fejének, hogy letöltöttem a filmet és nagyon-nagyon tetszett, ezért megveszem dvd-n is. Tehát ha nem töltöttem volna le, akkor buktak volna x ezer ft-ot :D

Lizi 2008.11.05. 10:05:32

A moziünnep valóban tanulságként szolgál(hatna). Egy sor olyan dolog van, amit ha olcsóbban adnának, akkor többen vennék meg, de mégsem teszik.

Nagyon jó, hogy szóba került vidék, sőt lehet, hogy sokkal inkább erről kéne beszélni. Nekik esélyük sincs moziban megnézni bizonyos filmeket. Lehet, hogy levetitik az xy amerikai filmeket, de egy szinvonalasabb "kisfilmhez" esélyük sincs, még talán hallani sem róla.

Én is imádok moziba járni, de kizárólag kis mozikba, a multiplexeket gyűlölöm. Nem is értem miért van még többre szükség (lásd Aréna Pláza nem tudom tizenhány terme), amikor egy 50 fős Cirko sem tud megtelni. Jó tudom, a film is szűr.

DVD: venni még nem vettem, ez nagyjából olyan mint a CD, amit annyira szeretnék, de egyszerűen nem tudok kiadni érte 5000 ft-ot. Viszont alkalmanként nagyon jókat lehet találni a 900 ft-osok között az ismertebb szuper-, hipermarketekben. :-) Amúgy meg marad az Odeon téka a majdnem szomszédban, jó tud az lenni az összebújos estékre. :-)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.11.05. 13:01:26

Nincsenek 5000 Ft-os dvd-k. Az újonnan kijövő szuper-mega-kasszasikerek is 2700-3700 Ft-ért kaphatóak. Az 5000+ árkategória a régi kiadásokból és a speciális, extra kiadványokból áll. A legtöbb film 2200 vagy kevesebb pénzért beszerezhető :)

Lizi 2008.11.05. 15:39:33

Én ottan a CD-re gondoltam, csak nem voltam világos.
És tudom a CD átlagára is 4000 ft, a hazaiaké meg inkább 3000.

Ez ilyen hasraütős ár volt.

yesman 2008.11.06. 03:00:08

Wow, elolvastam ezt a gigaposztot :) Látom nagyon akarod ezt a gazdasági megfontolást erőltetni. A mozik ára egyáltalán nem magas szerintem, a fizetésünk kicsi, de úgy ánblokk mindenhez, ahogy te is írod. Én például tökre meg vagyok elégedve a jelenlegi helyzettel. Moziban nincs tömeg, ki szeretné hogy egy büdös lábú csávó mögötte, egy Shrek előtte, és két folyamatosan beszélgető kiscsaj pedig mellette üljön ? Persze emiatt nő is az ára, mer ugye kereslet-hiány jön létre...stb.

A zenészek meg panaszkodhatnak, de ők saját maguk érték ezt el. Vateromnak hegyekben áll a bakelit a padláson, mert tudta, hogy amit megvesz az minőségi cucc. Manapság amikor egy Fekete Pákó CD-ért pénzt kérnek, a dörzsölt magyarban felmerül a gyanú, hogy itt engem át akarnak verni. De a filmekkel is így van szerintem, ha egy kicsit nem olvasol utána, lazán belefutsz a szemétbe, mert a filmek 50-60 %-ka profit céllal jön létre, és az már nem szórakoztató ipar, hanem átverés. Most nem azt mondom, hogy éljenek a művész filmek, hanem manapság meghallják az emberek hogy Paris Hilton is szerepel benne, és már tódulnak a moziba. Szóval szerintem az a baj, hogy a szórakoztató ipar manapság inkább csak ipar, kevés a minőség film és zene....

Ja és itt feljebb írta valaki, hogy nem játszák a mozik a Pi-t...stb. Klubmozikban ment egy időben, mostanában magyar filmeket tolnak erőssen, pl Delta.

yesman 2008.11.06. 03:05:57

Így visszaolvasva, hülyén hangozhat amit írtam, hogy filmek egy része profit céllal jön létre. Mivel az összes film ilyen céllal jön létre, hiszen ebből élnek a készítői.

Igazából arra gondoltam, hogy nem az alkotás, a film ötletei, a története dominál, hanem az aktuális trendnek megfelelően, néhány színészre írják a filmet, vagy teleszórják effektel mert a Viván nevelkedett népnek az kell.

human · http://filmbuzi.hu 2008.11.06. 13:35:02

ha mindig 500 lenne a jegy akkor nem lenne annyival több ember átlagosan, a moziünnep az csak esemény, azért van annyira tele. Igen, több ember menne 500-ért máskor is, de nem annyival. Kiszámolták ezt. A többi dologba meg nem is érdemes belemenni szerintem, mert nem kell azt hinni, hogy hülyék ezek ott a DVD-vel és a mozikkal, és direkt maguk alatt vágják a fát a magas árakkal.

Egyrészt szerintem túl sok mozi van (tönkre is megy pár), nagyon szétszóródnak a népek, még eszméletlenül várt premierfilmnél is, mindenki elfér a sok mozik egyikében.

Másrészt meg a dvd-knél a kihozatal ára ennyi, kiszámolták, hogy az elején van az extraprofit, akik megveszik ennyiért is, aztán jöhet a csökkentés amikor a többiek és így tovább. 4000-res lemezt én sem veszek, de szerintem egy mozijegy árát már megéri sok film, így az 1000 forintos dvd-k között mindig körbenézek, és vannak ott gyöngyszemek bőven - főleg most a dvdhónapban.

Azt nem értem a letöltést miért akarod ilyen nagy erőnek beállítani, elhitted a propagandát? Ha mondjuk 10-15 ezer ember letölt egy átlagos filmet TS-ben akkor sokat mondtam, de annak a 2/3-a úgysem nézné meg moziban, meert vagy sír hogy szarok manapság a filmek (akkor miért nézi letöltve?), vagy messze lakik a jó moziktól. Erre fogják rá, hogy elmaradt profit vagy mit, közben nem igaz, mert nem néznék ha nem tölthetnék.

Az egyedüli szerintem tényleg elrettentő az a szinkronhelyzet és a több hónapos filmcsúszás, de egy várt filmre akkor sem megoldás a szar hangú letöltött, ha meg a hazai forgalmazó kivárja az R5-öt onnantól magának kereste a bajt, mert a kisebb filmeket az r5 már tényleg érinti.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2008.11.07. 13:30:40

Nem nagy erő a letöltés human? Mert a filmbuzi nem letöltött filmekről ír általában, azaz arra sarkallod a többi több ezer látogatót, hogy töltsék ők is le...

human · http://filmbuzi.hu 2008.11.07. 14:29:49

aha, letöltöttekről ír

Háborgó mélység - sokéves, már tévéből is 5* fel lehetett venni akár
Ó testvér - 1500ért kapható az áruházakban
Max Payne - a mozikban megy
Ananász express - moziban megy

az utóbbi 6 kritikából 4 simán elérhető. Persze van olyan is ami csak x módon érhető el, de nem ts után látsz róluk írást. az R5 után meg a forgalmzaó magának keresi, ahogy írtam is.

Nem tudom mi fáj neked a filmbuzin, de az ilyen szekálásnak nem látom értelmét.

neander · http://kalozblog.blog.hu 2008.11.07. 14:42:05

Abban egyetértek humannal, hogy a jegyérak nem magasak (ugyanannyi, mint meginni két sört mondjuk a szimplában), és a mozik vezetői sem hülyék, hogy ennyiért árulják a jegyeket, kevesebbért egyszerűen nem érné meg nekik. (pl: szerdánként szinte mindenhol 890 ft a jegy, mégsincsenek többen a mozikban). Amúgy meg a látványért és a hanghatásért nem sajnálom a pénzt, hiszen sokkal élvezetesebb egy akciófilmet moziban nézni, mint otthon. Egyébként Pesten tényleg túl sok a mozi, a kisvárosiaknak meg tényleg költségesebb elmenni a legközelebbi multiplexbe.

A dvd-k árát sem tartom magasnak, ma már kb minden megkapható egy ezresért. Az egyedüli baj, hogy a friss filmek magasabb árai nagyon lassan mennek le, Londonban pl. féléves megjelenések már fele annyiba kerülnek mint a frissek. A cd lemezeket meg fölösleges összehasonlítani a dvd-kkel, mert egy album letöltve ugyanolyan minőségű, mint egy eredeti cd.

A letöltésről pedig annyit, hogy sorozatoknál nincs bűntudatom, a Magyarországon beszerezhetetlen filmeknél sincs. És őszintén a nálunk is beszerezhető friss filmek letöltését sem tartom bűnnek, hiszen kivenni a tékából lassan ugyanannyiba kerül, mint megvenni a filmet, és egyszeri nézésre nem adok ki 600 ft-ot. Szóval ha már mindenképpen árakat akarunk csökkenteni, akkor a kölcsönzés legyen olcsóbb, és akkor többen vennének ki filmet, és kevesebben töltenének le. Talán.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2008.11.07. 16:01:09

human: speciel elég gyakran vannak olyanok, amelyeket nem adtak még a mozikban, de régen nem látogatom már az oldalt. Hogy mi fáj a filmbuziban? :)Nem szeretek beszólni senkinek. Régen nem látogatom már az oldalt, csak Isolde és Mamut kritikái miatt szoktam néha felnézni

VVega · https://debugme.eu/ 2008.11.07. 20:25:50

Tékába járni a világ egyik legnagyobb fassága. Ezer éve nem voltam. Semmi értelme. Mozizok, letöltök. Ami tetszik, azt meg megveszem dvd-n, mert valószínűleg többször is jó móka lesz. Ami meg nem jön be, azért nem adtam ki 600 (környékemen 700-800) Ft-ot. De komolyan. Érdemesebb megvenni a filmeket, még akkor is ha később kiderül, hogy ez nem is bejövős. Ha ott lesz a polcon, talán megnézed mégegyszer, és megszereted (én 4x-re szerettem meg nagyon-nagyon a Hellboy első részét!!!). Vagy max eladod :D
süti beállítások módosítása