American Gangster

inmfc - 2007.11.24. - 1 komment

Amerikai Gengszter

B

itorolja a külföldi best múvik toplistáját, az Imdb-n(persze amire azért nem nagyon alapozunk, de azért mégis) 9es osztályzat a nézőközönségtől, a filmben olyan színészek szerepelnek, mint Denzel és Russell barátunk, valamint majd 2 és fél órás film telis tele gangszter filinggel. Ezután kérdezhetném: kell ennél több?

A sztori: Harlem valamikor a vietnami háború időszakában, amikor a gengszterek „uralták” a világot, és amikor a fehér por igencsak nagy népszerűségnek örvendett minden oldalon. Szóval ebben az időkben játszódik a történet, mégpedig egy emberről, és ha elfelejteném írni, akkor ide gyorsan leszögezném, hogy igaz sztori, szóval egy emberről, aki szép lassan átveszi a korábbi főnők helyét. Persze ez nem csak tiszta eszközökkel történik, hiszen Frank barátunk nagyon is benne van a fehér por körüli huzavonában, ő a legnagyobb, aki a legminőségibb cuccot, amelyet pont Vietnámból hozatnak, akár piti, fél áron adja el az utca vagy bárki népének, és ezzel magára haragítja a többi ezzel foglalkozó emberkét. De hát szép lassan brutális pénzösszegeket kasszál, miközben senki nem tud vele „mit kezdeni”, senki nem tudja, honnan a jó áru, amit mellesleg repülőn a halottak sírjában csempésznek be az országba. De hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet, van egy a jó oldalon álló szereplőnk, egy zsaru, aki egy sok ember bánatára, örömére magára ölti a megzsarolhatatlan ember képét, akit nem lehet soha semmilyen körülmények között lefizetni, és persze, hogy nekiadnak egy ilyen ügyet, azaz derítse már ki, hogy honnan, és kitől származik a Blue Magic?

Negatívum: az elejei kezdés miatt megijedtem, nekem az elég kevésnek hatott, aztán persze gondoltam ez egy 2 és fél órás film, szóval majd beindul, és igazam volt beindult, az ember igazából a végéig oda van kötve a székhez, majd a végén valamiért az embernek megint hiányérzete marad.

Értékelés: jó filmet vártam az eddig olvasott hszekből, és az is lett, nem csalódtam, az igazat megvallva, de hát azt kell mondjam, ehhez mindennek és mindenkinek passzolnia kellett. És ez is megtörtént a szemem láttára. Az meg külön kuriózum volt, hogy nem tudtam mire számítsak, hiszen inkább tudatlanul ültem oda a film elé, minthogy mindenféle háttérinfóval felfegyverkezve tettem volna ezt meg. Valamint meglepett (?) az igaz sztori bevágása is, szóval azért már a legelején volt meglepődni, s akkor még csak most mondom el mi volt azután. Hiszen sztori, ahogy mondtam igaz sztori egyrészről, másrészről pedig a kezdés és befejezés egy picit kevésnek tűnik, igaz ez is olyan, mint tűt keresni a szénakazalban, de hát nekem ez a két dolog, ami úgy igazán „nem tetszett”. Persze maga a sztori és annak megvalósítása nagyon korrekten meg volt csinálva, jól összerakott darab érzését keltette, s szerintem az is volt. A színészek, Denzeltől már nem is vártunk mást, viccet félretéve persze, megint odatette magát, jól alakította a „nép vezérét”, az üzletembert, és megmarad tőle a híres mondata is: „Az én emberem”. Míg Crowe pedig a zsaru képében tetszelegve még furcsán hatott az első képek megtekintésekor, de hát volt 2 órád megszokni ezt a karaktert, s mondhatom a végére ez sikerült is, szóval elmondható, hogy megint egy úgynevezett karakterháború zajlik le a vásznon az ember szeme előtt, de hát szeretjük ezt. Tovább nem ragoznám az elmondottakat, mert a sztori és szereplők értékelése azt hiszem pár kisebb általam nevezett „hibán” kívül nagyszerű, bár igaz, hogy minden évben kitalálnak egy ilyen múvit, ami majd erről az időszakról szól, de én ezt is szeretem, sokkal több értelme van mint egy horroros maszlagnak. Már elnézést. A filmet többszöri nézésre találták ki, úgyhogy esetleg még egyszer  elő lehet venni, sőt biztos, hogy nekiállok majd egy jobb versionnal. A lényeg a lényeg, ez jó volt, aki szereti az effajta történéseket, s többet akar tudni a fehér por csillogó aranykoráról, és ezzel foglakozó mágnás Miskákkal, annak nagyon ajánlom figyelmébe ezt a darabot.

9,5/10

.::Felirat::.

.::Trailer::.

.::Bővebb infó::.

Címkék: denzel washington russel crowe 9.5 amerikai gengszter

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkeltes.blog.hu/api/trackback/id/tr39240810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.04.14. 20:12:59

Jó hangulata volt, az akció vagy jobban mondva a maffia viselt dolgainak bemutatása kevés volt számomra.

SPOILER
A végén azt hittem, hogy lelövik ahogy kilép a sittről. Úgy kerekebb lett volna az egész szvsz.
süti beállítások módosítása